cgranberg
Golf 4 GTI -01 Ort: Eskilstuna |
| Tor 22 maj 2014 7:22 |
|
Tjena, okunnig om Vw som jag är så undrar jag om man behöver nya stabiliseringsstag om man ska byta ut sina dämpare till coils för sänkning?
Tänkte köpa ett Ta Technix kit. En kompis till mig bytte inte ut stagen till sin mk4 för några år sen, men han var rätt luddig så jag passar på o frågar er kunniga grabbar istället!
Tacksam för svar, C
|
|
Redbanana
Golf 4 1,9TDI -99 Ort: Vännäs |
| Tor 22 maj 2014 9:39 |
|
Det beror på hur mycket du har tänkt sänka.. Det finns coiloverkits på ebay som inkluderar ett längre stabstag, men har du tänkt att sänka riktigt mycket så duger inte dom till heller.. Då är det bara att plocka bort hela krängningshämmaren eller byta till en audi TT eller liknande.. Jag själv kör utan hämmare, och har gjort det tidigare också.. Fungerar hur bra som helst för de ändamål jag använder den till, att åka riktigt lågt
|
|
valp2k
Golf 4 2.8 4M/R32/TDI 4M Ort: Piteå |
| Tor 22 maj 2014 11:32 |
|
| Ska dom vara längre till framkrafs då dom e kortare till 4 krafsarn? Finns dock justerbara till grävlingen
|
|
cgranberg
| Tor 22 maj 2014 17:36 |
|
| Redbanana skrev: | Det beror på hur mycket du har tänkt sänka.. Det finns coiloverkits på ebay som inkluderar ett längre stabstag, men har du tänkt att sänka riktigt mycket så duger inte dom till heller.. Då är det bara att plocka bort hela krängningshämmaren eller byta till en audi TT eller liknande.. Jag själv kör utan hämmare, och har gjort det tidigare också.. Fungerar hur bra som helst för de ändamål jag använder den till, att åka riktigt lågt  |
Jag hade tänkt sänka ca 10 fram o 10-15 bak. Det sitter 60mm fjädrar på nu!
|
|
KINGEN
Golf 4 Variant 2.0 Ort: Rättvik |
| Tor 22 maj 2014 17:44 |
|
Jag vet inte hur låg din bil kommer bli, men jag har 60cm upp till skärmkant fram nu och jag har tagit bort mitt krängningsstag och hämmare. Hade sänkt till 62cm innan och då gick det bra utan att det tog i så där nånstans märker du att det kommer börja ta i. Och som dom säger så hjälper inte alltid andra stag såvida du inte köper andra hämmare som går under drivaxeln.
|
|
cgranberg
| Tor 22 maj 2014 18:50 |
|
| KINGEN skrev: | Jag vet inte hur låg din bil kommer bli, men jag har 60cm upp till skärmkant fram nu och jag har tagit bort mitt krängningsstag och hämmare. Hade sänkt till 62cm innan och då gick det bra utan att det tog i så där nånstans märker du att det kommer börja ta i. Och som dom säger så hjälper inte alltid andra stag såvida du inte köper andra hämmare som går under drivaxeln.  |
Jag har inte mätt ännu så jag kan inte riktigt säga hur hög den är i dagsläget, men den är "hög" om man kan säga så haha!
|
|
Redbanana
Golf 4 1,9TDI -99 Ort: Vännäs |
|