Är i bilbytar funderingar.
Nån som hört nåt om GTD:n kommer som kombi? Å även som 4motion?
Känns ju sisådär å köpa en TDI 150, då jag i dagsläget åker en Volvo D5:a på 185hk/400 mm.
Vet att det finns "fulboxar" att köpa å det blir som en GTD ungifär i siffror, men då ryker ju garantin
Orsaken att jag vill ha vridet är att vi drar runt på 1800 kg husvagn rätt så mycket på sommarn.
I övrigt så är SC:n vettig bil i mitt tycke, inte allt för dyr, bra utr., hyfsat rymlig å får dra 2000 kg.
Får ju en ny SC 150 4 m ,eller en begad D5:a 12/13 för samma pengar.
Jag skulle faktiskt inte bli förvånad om 150 hästaren med lätthet hänger på D5 an. Det är en riktigt lätt bil för sin storlek det spelar en stor roll och motorn är riktigt rapp med bra drag i hela registret. Det handlar så mycket mer om körbarhet än siffror på ett papper.
Som en jämförelse har nuvarande V70 D4 manuell med 181hp i princip samma accelerationstid 0-100 (8,6sek) som en Golf 7 SC 150TDI (8,9sek) Jag kan lova dig att det finns klipp så det räcker och blir över.
EDIT: De siffror jag hittar på V70 II 185hp D5 är 8,8s 0-100 för FWD och 8,9 för 4WD.
Misstror dig inte alls ang. rapp motor.
Har tyvärr inte haft möjlighet att prova den än då lokala åf inte har någon hemma dagsläget.
Min fundering var ju inte 0-100 utan mer hur den orkar med å dra tungt.
400Nm mot. 320Nm å lite större liter volym bör ju märkas?
Skulle vara intressant å höra nån som testat dra1700+ å höra vad dom tycker.
Misstror dig inte alls ang. rapp motor.
Har tyvärr inte haft möjlighet att prova den än då lokala åf inte har någon hemma dagsläget.
Min fundering var ju inte 0-100 utan mer hur den orkar med å dra tungt.
400Nm mot. 320Nm å lite större liter volym bör ju märkas?
Skulle vara intressant å höra nån som testat dra1700+ å höra vad dom tycker.
Seat leon SC finns med 184hp/380nm annars, dock ingen 4motion.