iroc-z4ever
Golf 7 1,4 GT R-Line 2015 Ort: Hässleholm |
| Sön 11 maj 2014 18:32 |
|
Hejsan, går hela tiden och velar på en golf GTI men pga. att jag kör väldigt mycket så skulle jag vilja ha reda på vad dessa bilar snittar på, jag har testkört men hur är det i långa loppet med en sådan prestandabil när man avverkar drygt 4000 mil per år, kanske värdeminskningen är det som avgör...
Hör gärna av er med intryck om förbrukningen, det är ju lättare att kolla med de som kör IRL än att lita fullt ut på reklamen som säger 0,54 landsväg, vill också tillägga att jag kör mycket landsväg och motorväg...
Tack på förhand
|
|
Blåbäret
Golf 7 GTI -14 Ort: Nyköping |
| Sön 11 maj 2014 21:00 |
|
Jag har precis bytt bil från en Skoda Octavia RS -11:a till en Volkswagen Golf GTI -14.
Skodan låg kring 0,72 med vinterdäck och 0,75 med sommardäck enligt färddatorn, och då kör jag nästan bara landsväg eller motorväg med farthållare. Golfen är så pass ny gör mig att jag inte har exakt förbrukning klar för mig, men den verkar dra ungefär lika mycket.
Så någonstans mellan 0,7 och 0,75 verkar vara realistisk att räka med.
|
|
iroc-z4ever
| Mån 12 maj 2014 16:09 |
|
| Tack för detta svar, du verkar köra som mig och då vet jag hur verkligheten ligger till, får tänka 3 gånger extra om jag skall byta till en GTI...
|
|
malte
Golf 7 SC TGI -16 Ort: Trosa |
| Mån 12 maj 2014 19:24 |
|
Kolla gärna in denna sajt: http://www.spritmonitor.de
För övrigt hade jag tveklöst tagit en GTD om man siktar på 4000mil per år, men sen har jag väl lite förkärlek till dieselkaraktären.
|
|
iroc-z4ever
| Tis 13 maj 2014 19:41 |
|
Gillar inte riktigt en diesel, just nu kör jag billigt med min GT som är en bensinare - snittar på 0,47 och det är ju precis som jag vill ha det...
Men som sagt - en GTI är ju en drömbil så man får ju fundera lite på detta...
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|