Hej, hittade ett par fälgar till Golfen idag. Om jag fattade rätt så har Golv IV HUB 57.1 och bultcirkel 5x100 och ET 38. Fälgarna jag hittade är från en Subaru impreza GT (äldre modell) som också har 5x100 men ET 37 som breddar en millimeter inåt. Någon som vet om HUB center är samma på Imprezan då jag kollade lite på nätet och det verkar vara 56.1?
Om det stämmer går det ens att använda dem? Hur stor skillnad är det på 57.1 till 56.1?
Tack för ett snabbt svar, var inne på att det måste vara en millimeter det handlar om. Tror du att det kommer behövas att slipa ned innerdelen på fälgen för en millimeter? Eller borde det passa rakt på?
Borde inte gå på rakt av. Det är ju på centrumet fälgen centrerar. Gamla bilar centrerade med bultarna. Men det kan ju gå. Annars slipa lite försiktigt.
Tack för ett snabbt svar, var inne på att det måste vara en millimeter det handlar om. Tror du att det kommer behövas att slipa ned innerdelen på fälgen för en millimeter? Eller borde det passa rakt på?
//
Tror subarun har mindre centrumhål, och slipa med någon handmaskin är rätt sätt om du om några veckor vill ställa frågor som:
Det är obalans i mina nya hjul, och jag har balanserat om dem 3ggr
eller
I vissa hastigheter, nästan alla hastigheter över 70 så hoppar bilen på vägen
Ska man ta upp centrumhål och vill att det ska fungera får man svarva eller cirkelfräsa upp hålen efter man kontrollmätt att man fått fram centrum på fälgarna.