Forum - Golf 7 (13-19) - I väntans tider (Golf SCX GT 1,4 R-line) - 2015/2016?

Linden
Golf 7 SC 150 R-line Ort: Göteborg
Mån 11 maj 2015 16:55 Svara med citat
Tjenare.

Beställde min bil 10/2 för att hinna få den lagom till 1/5 när mitt nuvarande leaseingavtal löpte ut (på min nuvarande Golf Variant TDI 105 2012).

Inga problem rent ekonomiskt då jag fick bra deal på att köra vidare lite på nuvarande kontrakt/bil men börjar bli segt å vänta. Vill ju ha min bil nuuuu!

Nu idag fick jag reda på att bilen blir beräknad till mitten av Juli och att det pga det blir en 2016 års modell istället för 2015.

Har inte fått svar ifrån säljaren än men lite nyfiken om någon av er vet vad som skiljer?

Är som sagt en Golf Sportscombi GT 1,4 TSI R-line (int och ext).

//Lindén - Golf SC TSI 150 GT R-line
Johan B
Golf 7 SC TSI150 GT DSG Ort: Göteborg
Mån 11 maj 2015 20:26 Svara med citat
10 hästar till och Mirror Link (App Connect på VW-språk) i stereon har jag fått fram hittills. Mitten av juli var ju en sinnessjuk leveranstid, jag har ännu inget hört om min men den är beställd två veckor efter din så det känns ju inte särskilt lovande Sad
Linden
Golf 7 SC 150 R-line Ort: Göteborg
Tis 12 maj 2015 9:41 Svara med citat
Fått bekräftat av säljaren nu att det är 10hk mer och "uppgraderat infotainmentsystem".
Så det får väll vara värt å vänta. Vad jag får fram så verkar det vara Apple Carplay på nya stereon.

Johan B; Hör med din säljare men det borde ju vara samma sak för dig om leveranstid. "Början/mitten av Juli" var det som jag hade fått ser jag nu.

//Lindén - Golf SC TSI 150 GT R-line