Forum - Golf 6 (09-13) - AC + recirkulation

kladden
Golf 6 1,6 TDI 4M Variant Ort: Bengtsfors
Lör 31 maj 2014 11:22 Svara med citat
Det är ju ingen thermostat i min Golf Master. När jag vrider temperaturen till mini så startar både AC och recirkulation. Ska det vara så?
Eftersom det inte är ACC så vill jag sköta det där själv. I alla fall recirkulation, den vill man ju inte ha på någon längre tid.
Peter_senior
Golf 7 Alltrack -18 Ort: Halmstad
Lör 31 maj 2014 12:30 Svara med citat
kladden skrev:
Det är ju ingen thermostat i min Golf Master. När jag vrider temperaturen till mini så startar både AC och recirkulation. Ska det vara så?
Eftersom det inte är ACC så vill jag sköta det där själv. I alla fall recirkulation, den vill man ju inte ha på någon längre tid.

Det lär vara riktigt. Så fungerar det med manuell AC (även på vår Golf 7 SC med man ac.)

/Peter

Seat Leon Cupra R -18 / Golf Alltrack 1.8 TSI DSG -18 / Skoda Fabia -18
Olof
Golf 6 Kombi 1,6TDI BMT-13 Ort: Eslöv
Lör 31 maj 2014 21:44 Svara med citat
kladden skrev:

Recirkulationen går att stänga av direkt igen, men har för mig att den även är tidsbaserad
Fahrzeugtechnik
Golf 7 tsi 140 dsg7 Ort: Södertälje
Tis 10 jun 2014 19:41 Svara med citat
Din klimatanläggning är programmerad att göra så eftersom du får kallast i kupén om låter samma kupéluft gå genom förångardelen av kylanläggningen om och om igen.