Forum - Golf 6 (09-13) - Nybilsgarantin

fastson
Donator 100 Golf 6 1.6 TDI BMT -13 Ort: Kalmar
Sön 15 jun 2014 13:50 Svara med citat
Fick hem ett brev som upplyste mig om att nybilsgarantin snart tar slut (lite mindre än en månad kvar).
Det står att man är välkommen in om det är något man funderar över, så kollar de igenom bilen.

Min har ju dock fungerat klockrent (famous last words? Wink ), är det något som ni utnyttjade?
candyweiss
Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Mån 16 jun 2014 10:15 Svara med citat
fastson skrev:
Fick hem ett brev som upplyste mig om att nybilsgarantin snart tar slut (lite mindre än en månad kvar).
Det står att man är välkommen in om det är något man funderar över, så kollar de igenom bilen.

Min har ju dock fungerat klockrent (famous last words? Wink ), är det något som ni utnyttjade?

Inget som jag fick till min -11 förra sommaren när garantin gick ut.
fastson
Mån 16 jun 2014 14:11 Svara med citat
candyweiss skrev:
Inget som jag fick till min -11 förra sommaren när garantin gick ut.

Kanske skiljer mellan återförsäljarna? Men är köpt hos Atteviks i Jönköping. Din är väl från Bilkompaniet i Kalmar om jag minns rätt?
candyweiss
Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Mån 16 jun 2014 21:43 Svara med citat
fastson skrev:
Kanske skiljer mellan återförsäljarna? Men är köpt hos Atteviks i Jönköping. Din är väl från Bilkompaniet i Kalmar om jag minns rätt?

Stämmer, den är från Bilkompaniet i Kalmar Thumbs up

Det är nog som du säger att det skiljer mellan olika återförsäljare, eller så har man ändrat på rutinerna.
Låter ju mycket vettigt att återförsäljaren hör av sig innan garantin går ut.
fastson
Mån 16 jun 2014 22:02 Svara med citat
Jupp, det är trevligt. Smile

Nu när garantin är ute kan man ju börja meka lite själv, om andan skulle falla på. Razz