Min sambo råkade hålla nere lås-upp knappen på nyckeln vilket resulterade i att alla rutorna åkte ner.
Det vara bara det att det satt två st solskydd på vardera fönster i baksätet som följde med ner.
Jag drog upp rutorna och fick loss solskydden men nu har det hänt något med vänster bakruta.
Den åker inte upp automatiskt utan den tror det är något i vägen och åker ner igen.
Jag är tvungen att trycka på upp flera ggr innan den tillslut åker upp men det går segt.
Nu till min fråga.
Hur funkar helhissarna?
Tror ni att det här kan lagas på egen hand eller måste jag lämna in bilen till en verkstad?
Vad kan det i så fall kosta?
Det borde inte vara så svårt att se om rutan hamnat snett eller något kommit i vägen om man bara skruvar upp dörren och tittar.
Tack ska testa att koppla loss batteriet men jag tror snarare att min problem är snarlikt vad en annan skriver i den där tråden.
"It turned out that all it needed was for the door 'skin' to be removed & have something done to it- apparently the window was sensing too much friction when going up so it was dropping back down. Worked perfectly ever since!"
Låter som att det kan vara samma typ av fel för mig, att dörr inredningen trycker mot fönstret så jag måste lossa det på något sätt.