Har då gjort slag i saken och beställt min första fabriksnya bil en Golf Sportscombi 1.2 Tsi. Är en total VW newbie så detta blir spännande. Har dock en fundering. Beställningen hos ÅF gjordes 15/7, dagen efter damp det ner ett mail från VW Sverige angående leveransinformation. Där stod att beställningen var registrerad. Kontaktade ÅF idag 18/7 och förhörde mig om möjligheten att komplettera ordern med tillägget climatronic, detta eftersom jag glömde ange det vid beställningstillfället. Fick då till svar att det var försent att göra tillägg eftersom ordern redan var registrerad och därmed fastställd. Går det verkligen så fort att behandla ordern, ett dygn i detta fall? Är det kört med eventuella tillägg? Bilen ska enligt ÅF tillverkas v34 och komma ÅF tillhanda v36/37.
Min far beställde en ny Passat när den kom 2012, jag frågade om det gick att komplettera med något 2 veckor efter beställd bil. Det ska gå men då hoppar bilen tillbaka i beställda bilar så då kan det ta 6 månader till innan leverans.
Hör med din återförsäljare varför det inte går att komplettera din beställda bil? Det ska gå men det var hos min återförsäljare i Strömstad. Tror inte det är någon skillnad på din återförsäljare.
Håkan.
Jag kompletterade min beställning cirka 2 veckor efter den var lagd med bland annat DCC, DynAudio och Kessy. Ordern var då registrerad av VW men det gick bra ändå. Däremot när jag ville byta färg någon vecka senare så var det stopp. Förklaringen jag fick var att bilen redan var planerad i produktionen så om jag ville byte färg så blev jag "sist i kön".
Tycker det låter osannolikt att du inte skulle kunna lägga till Climatronic 3 dagar efter du lagt beställningen.Jag hade hävt beställningen och lagt en ny, att inte ha ACC i en bil 2014 känns inte rätt.
Hej
Jag beställde min golf 7 i maj 2013. I juni ca 4 veckor senare la jag till sollucka, inga problem eftersom bilen inte hade börjat byggas. Självklart kan du komplettera med climatronic. Förstår inte varför climatronicen inte ingår i masterspaketet?
Mvh
Intressant, ska kontakta ÅF i morgon igen och kolla upp detta. Går det inte att ändra får jag försöka häva ordern och lägga en ny. För det är minst sagt märkligt det besked jag fick inledningsvis att ordern var låst för eventuella förändringar och tillägg. Återkommer i frågan.
Uppdatering: Kontaktade idag återigen ÅF och blev erbjuden att avboka ordern på det aktuella objektet och istället lägga en ny order på en likadan bil men med annan färg på lacken. Detta eftersom leveranstiden skulle öka med över två månader om climatronic lades till på befintlig order. Med den detta var dock inga problem för mig, vad gör man inte för att hålla väntetiden så kort som möjligt. Den "nya" bilen kommer att följa den ursprungliga leveranstiden. Tack för all feedback i denna tråd.