Forum - Golf 7 (13-19) - Minne till förarstolen

tobda182
Golf 7 SC 1.4 TSI Ort: Norrköping
Tis 15 jul 2014 13:37 Svara med citat
När jag beställde min Golf vet jag att jag på hemsidan hade tillvalet:
"Läderklädsel Vienna med elinställbar förarstol med minne"

I min orderbekräftelse står inget sånt tyvärr, men eftersom jag hade varit väldigt tydlig mot säljaren med att det var extremt viktigt i vårt köp (jag lång, frugan kort...) så kollade jag inte så noga på det.

Är det någon annan som har trott sig beställa läderklädseln bara för att få minne på stolen?
Peter_senior
Golf 7 Alltrack -18 Ort: Halmstad
Tis 15 jul 2014 15:11 Svara med citat
Jag har en Golf R 2014 med läderklädsel samt tillägg för elstol. Där är inget minne på VW Golf 7. Jag är betydligt längre än frun så vi flyttar stolen med styrknapparna. Är van, det fanns ingen minnesfunktion på vår GTI Golf 6 som vi hade innan R:en heller.

I avtalsspecen står det:

Elinställbar förarstol i kombination med läderklädsel
Elinställningen omfattar längd- och höjdjustering. Förarstolen kan
dessutom tiltas i framkant för ett ytterligare förbättrat lårstöd.
Inklusive elektriskt reglerbart svankstöd i fyra riktningar. Måste
kombineras med läderklädsel. Förvaringslåda under förarstolen
utgår med detta tillval.

Seat Leon Cupra R -18 / Golf Alltrack 1.8 TSI DSG -18 / Skoda Fabia -18
tobda182
Golf 7 SC 1.4 TSI Ort: Norrköping
Tor 17 jul 2014 9:55 Svara med citat
Yes, det står samma i min avtalsspec.
Det är bara det att när jag beställde bilen så fanns det med minne till den elinställda stolen, både på bilkonfiguratorn på hemsidan, och hos säljaren som vi beställde av.

Hade jag vetat att det inte var minne, hade vi valt en av de andra bilarna vi kikade på parallellt...

Hittade samma diskussion på ett engelsk forum, där de tydligen fått rabatterat pris efter att de fått informationen om att minne inte fanns tillgängligt...
http://www.golfmk7.com/forums/showthread.php?t=251&highlight=memory

Är det verkligen ingen mer än jag som (trott sig) beställt stolar med minne?
Peter_senior
Golf 7 Alltrack -18 Ort: Halmstad
Tor 17 jul 2014 14:15 Svara med citat
Jag beställde bilen i mitten av oktober. Har ingen minne av att det stått något om minne Regular Smiley .

Inget som påverkar bilvalet i mitt fall. Finns liksom inget annat altenativ - skrivet av en Golf nörd Very Happy .

Seat Leon Cupra R -18 / Golf Alltrack 1.8 TSI DSG -18 / Skoda Fabia -18
Golfstream
Golf 7 SC GT TSi 2014 Ort: Eskilstuna
Mån 21 jul 2014 19:25 Svara med citat
Du har missförstått eller läst fel. Golf har inte haft det som tillval. Köpte med elstol och hade det funnits så skulle jag veta det då jag verkligen kollat upp om det finns. Funkar väl bra att bara trycka på knappen. Tar säkert lika lång stund som minnesstolen.
Ola G
Golf 7 2014 GTD - DSG Ort: Lund
Tis 22 jul 2014 7:30 Svara med citat
Det fanns antingen som val eller stod i förklaringen till valen på hemsidan inittialt, för jag har också sett det

We are what we repeatedly do.
Excellence, then, is not an act, but a habit.
Aristoteles
Ola G
Golf 7 2014 GTD - DSG Ort: Lund
Tis 22 jul 2014 7:30 Svara med citat
Det fanns antingen som val eller stod i förklaringen till valen på hemsidan initialt, för jag har också sett det

We are what we repeatedly do.
Excellence, then, is not an act, but a habit.
Aristoteles