I GTn skall det enligt broschyren vara dekorinlägg i "piano black mesh". Om man printar en konfiguration, står det däremot piano black mesh för dekoren i dörrarna men piano black för instrumentbrädan...
Är det verkligen så att VW lägger in två sorters material i GTn? Kan väl inte vara snyggt?
Såvitt jag vet har både Masters och GTI/GTD samma dekorinlägg i såväl dörrar som instrumentpanel.
Ok, men jag menade att GT skiljer sig från Masters och GTI / GTD genom att GTn har olika material på dekorpanelerna.
Masters har "mattgrå" på både dörrar och instrumentpanel.
GTI / GTD har "carbon" på både dörrar och instrumentpanel.
GT har "piano black mesh" på dörrar men "piano black" på instrumentpanel.
Förstår inte varför.....varför blanda materialen? (Borde vara samma)
Mvh
Liberalswede Golf 7 SC 140 TSI GT -15 Ort: Stockholm
Tis 29 jul 2014 8:11
Jag kan inte se någon skillnad på min bil. Det verkar som VW bara har valt att kalla det olika namn beroende på placering. Tror mig dock minnas att det i broschyren för Sportcombi så står det att det är samma inlägg på både dörrar och instrumentpanel.
Ok - men det verkar som om detta bara gäller SC....
Någon som har "vanliga" Golf GT?
- visst är det olika dekorinlägg på dörrarna (med tryckt mönster) och instrumentbrädan (endast svart glans)?
.....märklig spec.....alla andra Golf har samma material på dekorpanelerna i hela bilen...
Ok - men det verkar som om detta bara gäller SC....
Någon som har "vanliga" Golf GT?
- visst är det olika dekorinlägg på dörrarna (med tryckt mönster) och instrumentbrädan (endast svart glans)?
.....märklig spec.....alla andra Golf har samma material på dekorpanelerna i hela bilen...
Det stämmer, det är olika inlägg i dörrarna och i instrumentpanelen. I dörrarna är panelen svagt mönstrad medans instrumentpanelen är helsvart. Skillnaden är inget man tänker på.
Det är olika dekor. Men det är nästan så att man önskade att mesh-mönstret även användes på mittkonsolen eftersom det pianosvarta är väldigt känsligt för fingeravtryck och repor.
Pure White Golf 7 SC 2.0 TDI 4M -14 Ort: Utomlands
Tis 05 aug 2014 8:00
Fahrzeugtechnik skrev:
Det är olika dekor. Men det är nästan så att man önskade att mesh-mönstret även användes på mittkonsolen eftersom det pianosvarta är väldigt känsligt för fingeravtryck och repor.
Kan bara instämma, den blanksvarta ytan är väldigt opraktisk.