Forum - Golf 7 (13-19) - GTD Beställd

superiors
Golf 7 1.2 TSI Ort: Malmö
Tis 29 okt 2013 17:43 Svara med citat
Så var äntligen min GTD beställd.

Byggstart v.9 Shocked

Carbon Steel Grey
Backkamera
LED-Bakljus
Pluspaket inkkl.:
Nogaro 18" Fälgar
Regnsensor och automatiskt avbländbar innerbackspegel
Bi-xenonstrålkastare med LED-varselljus
Dimstrålkastare med statiskt kurvljus
Parkeringssensorer fram och bak.
Soundgenerator i avgasröret
Röda bromsok
16 tums bromsskivor bak
Hårdare stötdämpare
Parkeringssensorer fram och bak
Nedvinkling hos höger ytterbackspegel
Dimstrålkastare av LED

Så nu börjar väntan
Very Happy

MKVII GTD
candyweiss
Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Tis 29 okt 2013 18:17 Svara med citat
Blir avundsjuk Embarassed Ska du göra av med 1.2an då?

Ser att du missat det bästa, DSG Shocked
superiors
Tis 29 okt 2013 18:31 Svara med citat
Stod länge i valet o kvalet med att välja den i DSG utförande.
Men jag (säkert korkat enligt många) vill ha den manuell.
Sånna här bilar ska man växla själv om du förstår vad jag menar Wink

1.2an får återvända till återförsäljaren.
(älskar konsument leasing på det sättet Wink )

MKVII GTD
superiors
Ons 30 okt 2013 12:48 Svara med citat
Däremot så hade jag glömt Ljudsystem Dynaudio Excite

Men det är nu tillagt Smile

MKVII GTD
Hookan
Golf 5 Bluemotion-08 Ort: Strömstad
Ons 30 okt 2013 19:37 Svara med citat
Snygg bil du beställt.
Provsatt en likadan bil här i Strömstad, fanns DSG och extrautrustad för över 130 ' så den kostade lite över 440 '. Har inte provat den bilen men har kört -11 modell med DSG som gick bra men hade inte så många mil när jag körde den.

Lycka till med nya bilen när du får den.

Bluemotion
runewilhelm
Golf 7 TDI BMT 1.6 -13 Ort: Vänersborg
Lör 09 nov 2013 13:52 Svara med citat
Grattis!
Men DSG är ett måste även om jag förstår det där med att handväxla dock är automaten skönast i längden.
Provkörde en GTD hos Bilab i Kungälv med ett härligt muller...men mycket pengar gentemot en vanlig TDI 105, tyvärr!
Lycka till med din GTD!

en mycket nördig "Golfare"
Peter_senior
Golf 7 Alltrack -18 Ort: Halmstad
Lör 09 nov 2013 18:25 Svara med citat
Hookan skrev:
Snygg bil du beställt.
Provsatt en likadan bil här i Strömstad, fanns DSG och extrautrustad för över 130 ' så den kostade lite över 440 '. Har inte provat den bilen men har kört -11 modell med DSG som gick bra men hade inte så många mil när jag körde den.

Lycka till med nya bilen när du får den.

Att få ihop ett bruttopris på 440 tkr för en Golf GTD kräver sin man . Man måste i princip markera alla de dyraste tillvalen som finns om man ska lyckas Laughing ! Inget negativt om GTD men 440 tkr låter lite i överkant...går det att få till Confused ?

Seat Leon Cupra R -18 / Golf Alltrack 1.8 TSI DSG -18 / Skoda Fabia -18
Janousch
Golf 7 SC TDI 150 DSG-6 Ort: Vara
Sön 10 nov 2013 17:27 Svara med citat
Var inne på volkswagen.se och byggde en GTD, lyckades få ihop 441900 kr. Kanske går att kombinera annorlunda och få lite högre ?

Jonas

Det är aldrig för sent att ge upp !!
superiors
Tis 03 dec 2013 20:54 Svara med citat
Här är mina tankar om moddning av bilen när den väl är på plats.
(har gott om tid att tänka på det nu... Wink )

Sänkt, kolfiberfilm på huv, tak och sidospeglar och tonade bakrutor.
Bild

Originalbild från vw.se
Bild

Vad tycker ni?

MKVII GTD
amullo
Golf 7 -14 GT 2,0TDI DSG Ort: Stockholm
Ons 04 dec 2013 9:33 Svara med citat
Snygg photoshop!

Lite avundsjuk är jag.. Funderade på GTD när vi tog vår GT, men blev väll lagom Svenskt "Lagom". Får blir besök på VTECH i Södertälje när garantin rinner ut istälet.

Kanske skulle GTDn ha lite större vinge bak?
Eller en snygg svagtonad "GTD" streamer i vinyl högst upp i framrutan?

Annars är ju smakfullt stylat bäst.

Jag personligen skulle vilja lägga till några minimalistiska ovala extraljus i övre grillen för att återknyta till gamla golf mk3:an,, Gillade de små ljusen.
http://i1279.photobucket.com/albums/y523/Max_Buckley/IMG-20131012-0014 1_zpsfd113d22.jpg
http://www.sharkytm.com/gallery/albums/album08/IMG_3348.sized.jpg
Kanke med ett par Hella FF75 med xenonkonvertering på! Skulle ge lite mer ljus i vintermörkret.

//Anders
-14 Golf GT TDI DSG
-09 BMW 320d e91LCI Step M-sport
-10 Multistrada 1200s
superiors
Ons 04 dec 2013 11:47 Svara med citat
Tack! Smile

Njae, extraljusen är inte min kopp av te direkt, men jag förstår hur du tänker.
Däremot kanske en större vinge hade suttit fint även streamern.

MKVII GTD
superiors
Ons 04 dec 2013 12:46 Svara med citat
Dubbelpost.

MKVII GTD
amullo
Ons 04 dec 2013 12:51 Svara med citat
Lite fetare bakspoiler var det ja.. Finns ju lite.. Osir i Schweiz hade ju en fin "fit ontop kolfiber spolier till MK6 GTi..

VW Orginal tillbehör till golf 7.
http://www.eurocarnews.com/0/0/2363/0/paris-2012-in-step-with-the-golf -accessories-and-equipment.html
Bild[/img]

//Anders
-14 Golf GT TDI DSG
-10 Multistrada 1200s
superiors
Mån 09 dec 2013 15:56 Svara med citat
Glädjande nyheter idag.
Var inne hos bilhandlaren för att få mina torkarblad utbytta och fick samtidigt reda på att produktions vecka är tidigareflyttat till v. 6 Smile

MKVII GTD
amullo
Tis 10 dec 2013 10:15 Svara med citat
FINT!
Hittade förresten denna bakspoiler på ebay.
http://www.ebay.com/itm/Volkswagen-MK7-Golf7-Rear-Trunk-RDX-Design-Boo t-Roof-Wing-Spoiler-PU-Primaried-/200983632464?pt=Motors_Car_Truck_Par ts_Accessories&fits=Model%3AGolf&hash=item2ecb8eda50&vxp=mtr

//Anders
-14 Golf GT TDI DSG
-10 Multistrada 1200s
superiors
Tis 10 dec 2013 10:33 Svara med citat
amullo skrev:
FINT!
Hittade förresten denna bakspoiler på ebay.
http://www.ebay.com/itm/Volkswagen-MK7-Golf7-Rear-Trunk-RDX-Design-Boo t-Roof-Wing-Spoiler-PU-Primaried-/200983632464?pt=Motors_Car_Truck_Par ts_Accessories&fits=Model%3AGolf&hash=item2ecb8eda50&vxp=mtr

Jag gillar den, tack.
Har ju fått börja kolla vinterskor till den också om den kommer mycket tidigare, verkligen ett I-landsproblem Laughing

Vad sägs om 17" Momo Quantum Matt Anthracite?

Bild

MKVII GTD
amullo
Tis 10 dec 2013 12:43 Svara med citat
Kör med 16"! (rekommenderad dimension 205/55-16 av VW)
Fälgen var snygg annars. Aj Lajk! Very Happy

Vinterdäck är ju omvänt förhållande mot det man vill ha på sommardäcken på en GTi bil. Högre däcksstomme med smalare däcksbredd ger bättre fäste och bättre körkänsla i snö, regn, rusk, storm och snöslask.
Dessutom är det billigare och enklare att bli av med om du byter igen.

Vi fick in 15" på våran GT, men det var tydligen på håret! Frigången mot oket är väll typ 2cm..

//Anders
-14 Golf GT TDI DSG
-10 Multistrada 1200s
superiors
Tis 10 dec 2013 14:14 Svara med citat
Du har så klart en bra poäng där.
Det är lätt att vilja ta i lite extra Smile
Men samma fälg finns som 205/55-16 och det är inte helt omöjligt för att inte säga högst troligt att det blir den modellen istället.
Och att paketet blir nästan 4000:- billigare gör ju inget heller.
Vad tror du om Dubbade Hakka 7 till det?

MKVII GTD
amullo
Tis 10 dec 2013 14:31 Svara med citat
Hakka 7 är bra skit. Bästa dubbdäcket för rejäla svenska vintrar i min mening och ViBilägares tester 2012 visar samma resultat. Har Hakka 7 dubbat på BMWn och det är mycket gott fäste. På Golfen blir det dubbfria Hakka R2 (nyaste dubbfria från Nokian) eftersom bilen måste rulla på Hornsgatan där det är dubbförbud. Nu har de kommit med Hakka 8 2013 som är ett miljödubbdäck. jag skulle satsa på Hakka7 om du kan få tag på ett som är tillverkat INNAN sommaren. Du får mer dubb i däcket då pga. lagändring. Kolla med din lokala däcksfirma om mer info!

Kan ju vara en idé att läsa tester som ViBilägare precis gjort på JUST denna aktuella kombination.
2012 och 2013 års tester kostar 30:- att köpa, men Hakka7 sparkade konkurrenternas rumpa 2011, som är gratis.
http://www.vibilagare.se/test/dack

//Anders
-14 Golf GT TDI DSG
-10 Multistrada 1200s
superiors
Ons 08 jan 2014 22:17 Svara med citat
Fortsatt inget nytt angående leverans, byggstart är fortfarande v. 6
Däremot så har jag nu bekräftat med bilhandlaren att det blir dessa 16" RS5ans fälgar till mina vinterdäck (Hakka 7)

Vad säger folket?

Bild

MKVII GTD
wide
Golf 8 Ort: Uppsala
Tor 09 jan 2014 6:36 Svara med citat
Snyggt!. Men det där väll 18" och 50mm sänkning!?`Wink

Varför bara 16"?, lite fjuttigt på en sån trevlig bil. Kör 17" och är klockrent tycker jag..

INSTAGRAM //FaceliftGT//
https://www.instagram.com/faceliftgt/
amullo
Tor 09 jan 2014 8:21 Svara med citat
Skulle aldrig köpa 17" på vinterdäck om det inte krävdes pga bromsoken. VW rekommenderar ju dessutom 16" av en anledning..

De fälgarna var jättesnygga! Passar verkligen bilen i den färgen.
Hakka7 däcken är klockrena. Kolla gärna om de har gamla på lager, då lagstiftningsförändringar innebär att nya dubbdäck inte får ha mer än 96 dubb. Gamla hade ~130!
http://www.svd.se/naringsliv/motor/nya-regler-leder-till-brist-pa-dubb dack-i-vinter_8592896.svd
Ett alternativ är annars Hakka 8 som använder en ny typ av dubb och får ha 190(!) dubbar per däck i 205/55, men jag skulle kolla om de inte har några äldra Hakka7 kvar.

//Anders
-14 Golf GT TDI DSG
-10 Multistrada 1200s
superiors
Tor 09 jan 2014 10:51 Svara med citat
amullo skrev:
Skulle aldrig köpa 17" på vinterdäck om det inte krävdes pga bromsoken. VW rekommenderar ju dessutom 16" av en anledning..

De fälgarna var jättesnygga! Passar verkligen bilen i den färgen.
Hakka7 däcken är klockrena. Kolla gärna om de har gamla på lager, då lagstiftningsförändringar innebär att nya dubbdäck inte får ha mer än 96 dubb. Gamla hade ~130!
http://www.svd.se/naringsliv/motor/nya-regler-leder-till-brist-pa-dubb dack-i-vinter_8592896.svd
Ett alternativ är annars Hakka 8 som använder en ny typ av dubb och får ha 190(!) dubbar per däck i 205/55, men jag skulle kolla om de inte har några äldra Hakka7 kvar.

Och till mycket pga av dina råd tidigare och samtal med min återförsäljare så blir det 16" till mina vinterdäck Smile

MKVII GTD
a128
Golf 6 CAXA /MQ200 Ort: Karlskrona
Tor 09 jan 2014 12:10 Svara med citat
I bland kan det går lite väl undan även med en GTD:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ouWe6z5scZs

En VW går aldrig sönder, den upphör bara tillfälligt att fungera
wide
Tor 09 jan 2014 12:21 Svara med citat
superiors skrev:
Och till mycket pga av dina råd tidigare och samtal med min återförsäljare så blir det 16" till mina vinterdäck Smile

Hmm, ska du ha dubb nere i Malmö??. 16" och dubb blir ju riktig svajmonster på torra vägar, som der är 95% där nere?? Very Happy

INSTAGRAM //FaceliftGT//
superiors
Tor 09 jan 2014 12:25 Svara med citat
wide skrev:
Hmm, ska du ha dubb nere i Malmö??. 16" och dubb blir ju riktig svajmonster på torra vägar, som der är 95% där nere?? Very Happy

Jag kommer ha dubb då jag kör mycket ute på Österlen och har då barn i bilen.
Rent säkerhetsval.
Vägarna underhålls inte på samma sätt där som inne i Malmö plus att jag lovar att den som som har kört på Österlen en vinterbus-dag kan konfirmera att du helst kör dubbat Smile

MKVII GTD
wide
Tor 09 jan 2014 12:41 Svara med citat
superiors skrev:
Jag kommer ha dubb då jag kör mycket ute på Österlen och har då barn i bilen.
Rent säkerhetsval.
Vägarna underhålls inte på samma sätt där som inne i Malmö plus att jag lovar att den som som har kört på Österlen en vinterbus-dag kan konfirmera att du helst kör dubbat Smile

Very Happy Ja det brukar vara någon period på vintern det är mkt olyckor där nere. Trodde det mer berodde på Skåningar som inte är vana vid en normal Svensk vinter. Som vi har mer Norrut... Wink

Hävdar ändå att det är synd på sån fin bil du beställt att åka runt på sådan däck halvåret, och "förstöra" chassit.

Kör 17" odubbat fast jag tänker på säkerheten ( har ju blivit galet bra nya däck ). Tycker ändå att den är en riktigt "såssig" mot 18" sommardäcken. Man kör ju som sagt på 95% torra/blöta vägbanor som inte hala...

INSTAGRAM //FaceliftGT//
superiors
Tor 09 jan 2014 12:51 Svara med citat
wide skrev:
Very Happy Ja det brukar vara någon period på vintern det är mkt olyckor där nere. Trodde det mer berodde på Skåningar som inte är vana vid en normal Svensk vinter. Som vi har mer Norrut... Wink

Hävdar ändå att det är synd på sån fin bil du beställt att åka runt på sådan däck halvåret, och "förstöra" chassit.

Kör 17" odubbat fast jag tänker på säkerheten ( har ju blivit galet bra nya däck ). Tycker ändå att den är en riktigt "såssig" mot 18" sommardäcken. Man kör ju som sagt på 95% torra/blöta vägbanor som inte hala...

I mångt håller jag med dig om Skåningars körstil vintertid (överlag) Very Happy men tro mig, när det väl blir vinterväglag däröver (Österlen), så snackar vi ordentligt halt, öppna vidder med 0 vindskydd vilket ökar på härligheten.
Lägg sen till dessa "skåningars" körstil.
Så kanske du förstår mitt säkerhetstänk Wink

MKVII GTD
amullo
Tor 09 jan 2014 12:55 Svara med citat
Vi har Nokian Hakka R på våran, fast lyckades få in 15", men det går inte på GTD/GTi pga bromsskivorna.. De dubbfira däcken har blivit mycket bättre, men jag kör dubbat på BMWn. Måste säga att jag känner mindre svaj i dubbdäcken än de dubbfria på torr vägbana, men det kan bero på andra saker. BMWn rullar ju på 205/55-16 medan Golfen går på 196/65-15, vilket kan ha en viss innebörd.. Sen har ju BMWn M-sport chassi, vilket förmodligen bidrar till den styvare upplevelsen. GT chassiet lär ju vara mindre hårt än GTD.

Dubbfritt i all ära, men dubbat ger mer säkerhet. Hade jag på BMWn haft x-drive så hade det kanske blivit dubbfritt på den, men inte med bara bakhjulsdrift.

//Anders
-14 Golf GT TDI DSG
-10 Multistrada 1200s
superiors
Ons 15 jan 2014 15:39 Svara med citat
Så har jag äntligen fått bekräftad Produktionsvecka och det blir v 6 och den är numera låst mot fabriken Smile

MKVII GTD
Sida 1, 2, 3  >