Forum - Golf 7 (13-19) - Skramlande clips från wastegaten mk7 gti

Frisk
Golf 7 Gti Ort: Södertälje
Mån 23 jun 2014 19:18 Svara med citat
Jag tycker mej höra lite skrammel/razzel från clipset till wastegaten på min gti mk7.
Låga varv tal eller när man startar bilen kall , det är inte jämnt o det är inte mycket. E jag bara paranoid ?
Jag har kollat med vw det finns inget utbytes clips är det svaret jag fått.
ORRO
Golf 7 GTI -14 Ort: Halmstad
Mån 23 jun 2014 22:19 Svara med citat
Jag har inte detta ljudet på min GTI. Det är inte bara någon skruv som skal dras åt?

GTI. Drei buchstaben, eine legende.
jajo
Golf 7 GT 140 Ort: Uppsala
Tis 24 jun 2014 11:30 Svara med citat
Hej!

Rätt säker på att det är det här felet jag har på min Golf TSI 140. På låga varvtal skramlar det och rasslar från motorn. Det försvinner när man varvar lite. Tydligast är det vid start i motlut. Har bokat en verkstadstid för att få detta kontrollerat och hoppas att det är en enkel reparation.

mvh
Jacob
Frisk
Golf 7 Gti Ort: Södertälje
Tis 24 jun 2014 17:22 Svara med citat
jajo skrev:
Hej!

Rätt säker på att det är det här felet jag har på min Golf TSI 140. På låga varvtal skramlar det och rasslar från motorn. Det försvinner när man varvar lite. Tydligast är det vid start i motlut. Har bokat en verkstadstid för att få detta kontrollerat och hoppas att det är en enkel reparation.

mvh
Jacob
jag har ringt till några vw verkstäder och det är ingen som vet vad jag pratar om när man nämner problem med clipset , wastegate clipset finns inte med i deras dator som reservde ens en gång. Skriv vad dom sa om det när du har varit inne med bilen.
jajo
Golf 7 GT 140 Ort: Uppsala
Tor 21 aug 2014 15:39 Svara med citat
Hade bilen inlämnad på reparation några dagar för att lösa skramlet från motorn men fick tillbaka den utan åtgärd. Teknikern hade inte hört ljudet, trots at jag på telefon fått veta att det är ett känt fel och ofarligt att köra med (men att det finns åtgärd).

Nu blir det att boka en ny tid och åka ut med meken för att försäkra att han hör ljudet.

mvh
Jacob