sunesh
Golf 7 105tsi Ort: Lindesberg |
| Ons 04 jun 2014 13:18 |
|
Nu har jag fått ett problem till när jag startar och åker iväg med gaspådrag så får jag ett irriterande vibrations ljud
hörs som det kommer framför ratten där iinstumenten sitter det kommer varje gång jag ska gasa och byta växlar
med rätt så bra motorvarv inte överdrivet högt motorvarv Hörs också vid byte av växlar neråt med motorbroms
Ljudet blir starkare ju högre vartal jag kör med
Låter inte när jag kör med jämn gas på landsvägen
Det kan ju vara något som sitter lite löst i istrumenten förmodlingen svårt att hitta felet
Frågan är om man kan få det fixat på garantin
|
|
ikaros
Golf 7 TDi 4 M+ Eos -07 Ort: Falun |
| Fre 06 jun 2014 11:27 |
|
| sunesh skrev: | Nu har jag fått ett problem till när jag startar och åker iväg med gaspådrag så får jag ett irriterande vibrations ljud
hörs som det kommer framför ratten där iinstumenten sitter det kommer varje gång jag ska gasa och byta växlar
med rätt så bra motorvarv inte överdrivet högt motorvarv Hörs också vid byte av växlar neråt med motorbroms
Det kan ju vara något som sitter lite löst i istrumenten förmodlingen svårt att hitta felet
Frågan är om man kan få det fixat på garantin |
Självklart kan du få det åtgärdat på garanti , besök din närmaste verkstad och boka tid
|
|
ikaros
Golf 7 TDi 4 M+ Eos -07 Ort: Falun |
| Fre 06 jun 2014 11:29 |
|
| sunesh skrev: | Nu har jag fått ett problem till när jag startar och åker iväg med gaspådrag så får jag ett irriterande vibrations ljud
Frågan är om man kan få det fixat på garantin |
Självklart kan du få det åtgärdat på garanti , besök din närmaste verkstad och boka tid
|
|
vwjokke
Golf 7 1,0 Ort: Utomlands |
| Sön 08 jun 2014 20:03 |
|
Jag har hittat ett ställe som det vibrerar ifrån och låter jättejobbigt vid tex grovsfalt. Fäll ned ratten mot golvet och mot dig.
Bakom ratten där en damask börjar som skydd sitter en klämplastring trycker man på den slutar det låta och vibrera. Själv har jag lagt en dubbelvikt strumpa som kläms fast mellan damsk och instrumentpanel så länge.
|
|
tur-ture
Golf 7 CHPA/DQ200 Ort: Mölndal |
|
Håkke
Golf 7 Alltrack17 Ort: Timrå |
| Mån 09 jun 2014 10:02 |
|
Hahahaha, den var bra
|
|
Håkke
Golf 7 Alltrack17 Ort: Timrå |
| Mån 09 jun 2014 10:02 |
|
| Dubbelpost
|
|
lindahl
Golf 7 1,2 TSI 105 Ort: Jönköping |
| Mån 09 jun 2014 11:08 |
|
| Håkke skrev: | Hahahaha, den var bra  |
Och det värsta är att jag tror nog att dom gör det också.......
|
|
vwjokke
| Mån 09 jun 2014 12:11 |
|
| lindahl skrev: | | Och det värsta är att jag tror nog att dom gör det också....... |
Men..jag har ju bara 1,2 l så jag får väl köra utan logga på mina från GeKås.
|
|
betaride
Scirocco R-16 Ort: Borås |
| Ons 25 jun 2014 20:29 |
|
| vwjokke skrev: | Jag har hittat ett ställe som det vibrerar ifrån och låter jättejobbigt vid tex grovsfalt. Fäll ned ratten mot golvet och mot dig.
Bakom ratten där en damask börjar som skydd sitter en klämplastring trycker man på den slutar det låta och vibrera. Själv har jag lagt en dubbelvikt strumpa som kläms fast mellan damsk och instrumentpanel så länge. |
Jag är ganska säker på att jag har samma missljud, fält ner ratten och ser damasken, men ser inte var klämplastringen skulle sitta? Kan du lägga upp en bild eller försöka förklara mer?
Vore grymt, om du orkar ta dig tiden, känns så segt att lämna in bilen.
|
|
vwjokke
|
betaride
| Mån 07 jul 2014 18:40 |
|
| vwjokke skrev: | Justera ratten nedåt och kör på grov asfalt.
Tryck här där fingret visar när du kör och hör skrammelljudet.
Jag klämde dit en strumpa så länge.
Trodde först oljudet kom inifrån instrumentpanelen.
|
Hehe snygg lösning! Ingen idé att lämna in den för det där, märks ju knappt
Jag tackar för bilderna. Då är jag med på vad du menar. Ska kolla om det är samma på min!
|
|
vwjokke
|
betaride
| Mån 07 jul 2014 20:00 |
|
| vwjokke skrev: | Meddela gärna hur det gick. Själv ser jag knappt strumpan, fast det finns andra som undrar vad den är till för. Finns säkert "snyggare" matrial. 1000 ggr bättre än att höra det där jobbiga ljudet  |
Ska definitivt återkomma.
OT: befinner mig i italien nu. Tog golfen ner med frugan på semester. Ser att vi har samma motor. Kan meddela att 1.2tsi är den mest oväntade motor jag kört. Visst accelerationen är inga extrema grejer precis, men att ligga och kryssa på autobahn i 190-200 är faktiskt inga som helst problem. På flacken gör iaf min 210 med 2 pers och packning (201 på gpsen), medlut 220-230. Det är fan imponerande ur den lilla motorn! Så om du vill testa den söderut någon gång så kommer du garanterat bli imponerad, om du nu inte redan gjort det. Har dessutom snittat 0.72 totalt på resan hittills och då har jag bokstavligt haft plattan i mattan som farthållare stora delar av resan. Klart imponerande. Sen har jag märkt att den adaptiva farthållaren funkar mycket bättre på tyska autobahn än svenska motorvägar. I sverige bromsar den lite väl tidigt osv (tycker jag), förmodligen pga den lugna trafikrytmen. Men väl i högre farter så förstår man helt plötsligt varför den beter sig som den gör. Den blir på något vis aggresiv på ett bra sätt. Den måste agera aktivt om en lastbil kastar sig ut och du kommer i ca 100 km/h högre hastighet. Den gick från enligt mig att vara ibland jobbig på motorväg till världens bästa supplement. Har kört mycket ner igenom genom åren och denna bil är klart i klass med dom tidigare audi jag kört ner och det är ett bra betyg.
Blev tyvärr extremt mycket OT där men kände att jag ville dela med mig av lite positiva erfarenheter!
|
|
betaride
| Tis 15 jul 2014 10:40 |
|
| vwjokke skrev: | Meddela gärna hur det gick. Själv ser jag knappt strumpan, fast det finns andra som undrar vad den är till för. Finns säkert "snyggare" matrial. 1000 ggr bättre än att höra det där jobbiga ljudet  |
Efter att ha kollat så verkar det faktiskt inte som att jag har samma vibrationer trots allt. Mitt kommer längre nedanför har jag märkt nu när det dessutom blivit högre. Låter som det kommer från området kring pedalerna. Ska ta och lämna in den efter semestern så får vi se om dom hittar vad det är.
Får jag en lösning på det så postar jag det här.
|
|
betaride
| Tis 02 sep 2014 10:31 |
|
Har nu haft inne bilen och blivit av med mitt skrammel från instrumenteringen/området kring pedalerna.
Visade sig att det tydligen var en slang av något slag som hade lossnat. Den satt enligt verkstaden med ett clips och bör inte kunna lossna. Men iom att det byttes bromsservo på min bil när den var ny så kan det mycket väl vara så att någon helt enkelt slarvat med att sätta tillbaka slangen ordentligt.
Hur som helst gudomligt skönt att bli av med det ljudet. Bara att hoppas att man slipper fler missljud nu på ett tag, peppar peppar...
|
|