Taccarino
Golf 7 1,2 TSI Ort: Borås |
| Tor 02 okt 2014 17:45 |
|
Jag har en ny Golf 7 1,2 TSI Masters. Till denna har jag skaffat ett 128 gig SD kort som jag fyllt med musik i AAC format i 320 kbit/s. Har märkt att låtarna slutar tvärt för vissa låtar (inte alla tror jag) och att spelaren inte känner av hela låten. Tar jag sedan kortet och testar i datorn för att se att inte filen är korrupt så är de okej. Hela låtarna finns med så det verkar inte vara något fel på ljudfilen vad jag kan se.
Någon som stött på detta problem? Vad kan det bero på? Lite irriterande.
|
|
Sodan
Golf 7 1.2 TSI 105 Masters Ort: Stockholm |
| Tor 02 okt 2014 18:30 |
|
| Har du en mac? Den lägger massa dolda filer på sd kortet som kan ställa till det.
|
|
Taccarino
| Tor 02 okt 2014 20:11 |
|
| Jag rispade allt via en mac men har fört över filerna till SD-kortet via en PC för att slippa detta. När jag kollar på SD kortet så finns endast .DS_Store filer. Kanske det spökar. Skall försöka att konvertera mina ALAC filer i PCn. Får försöka hitta något program som gör detta.
|
|
tur-ture
Golf 7 CHPA/DQ200 Ort: Mölndal |
| Fre 03 okt 2014 17:13 |
|
| Taccarino skrev: | | När jag kollar på SD kortet så finns endast .DS_Store filer. Kanske det spökar. |
| http://www.haydnwilliams.com/blog/vw-golf-mk7-sd-cards-and-album-art skrev: | If you use a Mac, you'll find that it scatters files beginning with a dot in their name across the folders, e.g. .DS_Store The Golf doesn't like this, and so you'll need to get rid of them, otherwise it will just skip over any directory with them in. If you use a Mac then you can use the Terminal to do so – open a new Terminal window or tab, and 'cd' to your SD card. It will be be at /Volumes/[name of card]. Then run a 'find' command to look for all the files:
cd /Volumes/CarMusic
find -type f -iname ".*"
If that looks like a sensible list and you want to delete them, run the find command again but include the '-delete' flag at the end.
find -type f -iname ".*" -delete |
|
|
Taccarino
| Sön 05 okt 2014 17:26 |
|
| Lyckades inte få rätsida på det trots att jag tog bort .DS_Store filer från kortet. Rippade om allt i MP3 format på min PC. Då fungerade allt bra. Tack för hjälpen!
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|