Forum - Golf 7 (13-19) - Reparerade och fel som är kvar

sunesh
Golf 7 105tsi Ort: Lindesberg
Tis 30 sep 2014 18:12 Svara med citat
1 Bakrutans spolning rann utan att jag använde spolningen Åtgärdat
2 Skrikande bakbroms höger vid backning efter att bilen stått bytt bromsskiva + bromsok felet är fortfarande kvar
3 Missljud i eller under dekorpanelerna ovanför och till höger om ratten fick den som är ovanför ratten bytt körde grusväg i dag det skramlade hela tiden där felet kvar
4 Bilen ska in för byte ar höger dekorpanel ? om det det blir bättre
5 Tankmätaren visar fel står på 5-6 liter mer än det är efter uträkning full tank och körda mil displayen säger att jag kan köra ca 10 mil mer än i verkligheten det stämmer säkert uträkningen räknar väl efter tankmätaren
Efter att tankat full tank så får jag åka 20 mil innan tankmätaren reagerar och sjunker står sen 2 streck för högt på mätaren hela tiden när jag räknar ut var den ska stå ca 6 liter för mycket = bensinstopp vid reserven
6 Missljud vänster framvagn vid låg fart och högersväng och bilen fjädrar ner i små gropar ska klaga på det
? Fjäderbenslagringen
8 Tar lång tid att få upp kylvätsketemperaturen till 90 grader får köra 10 km efter kallstart + 8 grader ute
sänker jag farten lite eller stannar med tomgång så sjunker mätaren med 5-10 grader
Övre kylarslangen blir varm redan vid 60 grader ska väl vara kall tills termostaten öppnar ? 80-90 grader
Termostat som kärvar eller är trasig Bilen ska in för provkörning och start med kall motor
9 Bilen ska in för byte av komponent som ställer in luftspjäll till värmen
10 Genomsnittshastigheten som står på displayen måste visa för låg hastighet med tanke på att jag kör landsväg
90-100 km visar inte mer än 75 km tar lång tid att den höjs sjunker fortare vid minskad fart

Jag har tröttnat på den här bilen för mycket skit att hålla på och åka till verkstan med överbevisa att det är fel på bilen och få det åtgärdat ( dom hittar inga fel konstiga förklaringar dom säger att Wolksvagen Södertälje
är hårda med garantier Citera gärna om ni har något av felen som jag försökt beskriva
Det är synd bilen går väldigt bra och är bra att köra men felen är för många Wolksvagen das auto
Sodan
Golf 7 1.2 TSI 105 Masters Ort: Stockholm
Tis 30 sep 2014 21:44 Svara med citat
sunesh skrev:
1 Bakrutans spolning rann utan att jag använde spolningen Åtgärdat
2 Skrikande bakbroms höger vid backning efter att bilen stått bytt bromsskiva + bromsok felet är fortfarande kvar
3 Missljud i eller under dekorpanelerna ovanför och till höger om ratten fick den som är ovanför ratten bytt körde grusväg i dag det skramlade hela tiden där felet kvar
4 Bilen ska in för byte ar höger dekorpanel ? om det det blir bättre
5 Tankmätaren visar fel står på 5-6 liter mer än det är efter uträkning full tank och körda mil displayen säger att jag kan köra ca 10 mil mer än i verkligheten det stämmer säkert uträkningen räknar väl efter tankmätaren
Efter att tankat full tank så får jag åka 20 mil innan tankmätaren reagerar och sjunker står sen 2 streck för högt på mätaren hela tiden när jag räknar ut var den ska stå ca 6 liter för mycket = bensinstopp vid reserven
6 Missljud vänster framvagn vid låg fart och högersväng och bilen fjädrar ner i små gropar ska klaga på det
? Fjäderbenslagringen
8 Tar lång tid att få upp kylvätsketemperaturen till 90 grader får köra 10 km efter kallstart + 8 grader ute
sänker jag farten lite eller stannar med tomgång så sjunker mätaren med 5-10 grader
Övre kylarslangen blir varm redan vid 60 grader ska väl vara kall tills termostaten öppnar ? 80-90 grader
Termostat som kärvar eller är trasig Bilen ska in för provkörning och start med kall motor
9 Bilen ska in för byte av komponent som ställer in luftspjäll till värmen
10 Genomsnittshastigheten som står på displayen måste visa för låg hastighet med tanke på att jag kör landsväg
90-100 km visar inte mer än 75 km tar lång tid att den höjs sjunker fortare vid minskad fart

Jag har tröttnat på den här bilen för mycket skit att hålla på och åka till verkstan med överbevisa att det är fel på bilen och få det åtgärdat ( dom hittar inga fel konstiga förklaringar dom säger att Wolksvagen Södertälje
är hårda med garantier Citera gärna om ni har något av felen som jag försökt beskriva
Det är synd bilen går väldigt bra och är bra att köra men felen är för många Wolksvagen das auto

Jag har inget av dina problem på min efter hur många mil började de inträffa? Enda jag har på min är vibrationer ifrån motorn på tomgång och ett pipande elektronikljud när jag kör i konstant hastighet med bilen.

Din punkt nummer 10 där kan du kontrollera enkelt. Nollställ färddatorn när du kör motorväg i säg 110 plant. Det första som kommer upp bör vara din hastighet. Kan nästan lova dig att beräkningen i datorn är rätt. Annars skulle felet ligga i alla bilar. Kört soppatorsk pga mätaren?
Obalaan
Golf 7 R -16 Ort: Helsingborg
Tor 02 okt 2014 0:01 Svara med citat
Punkt nr 5:
Det tar 20mil för mig innan min reagerar med.
Kom 58mil på halvtank och 93mil på full tank sist.
Så den är ju inte riktigt skalenlig direkt den där....

Golf MK7 R SC -16
Honda Civic 1.5 vtech -99
Obalaan
Tor 02 okt 2014 0:02 Svara med citat
EDIT: Kan man inte ta bort oönskat inlägg?

Golf MK7 R SC -16
candyweiss
Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Tor 02 okt 2014 4:36 Svara med citat
Obalaan skrev:
EDIT: Kan man inte ta bort oönskat inlägg?

Egna eller andras? Very Happy

Svar: Nej. Enbart en Moderator kan göra det.
Obalaan
Tor 02 okt 2014 13:40 Svara med citat
candyweiss skrev:
Egna eller andras? Very Happy

Svar: Nej. Enbart en Moderator kan göra det.

Det var mitt egna jag menade, blev en dubbelpost så ville radera den andra bara...
Tack för svar...

Golf MK7 R SC -16