Forum - Golf 7 (13-19) - Lådor under båda framstolarna.

D.a.n.i.e.l
Golf 8 GTI Ort: Tidaholm
Mån 25 aug 2014 7:00 Svara med citat
Hej, ska det vara förvaringslådor under båda framstolarna på en Golf Masters? Jag tror det men min säljare är osäker, fanns ingen bil i hallen vi kunde kontrollera med. Finns det någon ägare till en sådan bil som kan bekräfta eller dementera. I min bil finns bara låda under passagerarstolen.
fred
Ingen VW Ort: Borlänge
Mån 25 aug 2014 18:53 Svara med citat
D.a.n.i.e.l skrev:
Hej, ska det vara förvaringslådor under båda framstolarna på en Golf Masters? Jag tror det men min säljare är osäker, fanns ingen bil i hallen vi kunde kontrollera med. Finns det någon ägare till en sådan bil som kan bekräfta eller dementera. I min bil finns bara låda under passagerarstolen.

Bara på passagerarsida på föräldrarnas 7a.
bo_j
Golf 7 1.2 TSI -14 Ort: Linköping
Mån 25 aug 2014 19:39 Svara med citat
Min Mk7 har under båda stolarna. Modellår 2014. Kanske beror på vilken stol man har? Jag har standardstol för Masters.
vwjokke
Golf 7 1,0 Ort: Utomlands
Mån 25 aug 2014 19:40 Svara med citat
Golf SC 1,2 -14.
Jag har under båda stolar.
Peter_senior
Golf 7 Alltrack -18 Ort: Halmstad
Mån 25 aug 2014 20:28 Svara med citat
D.a.n.i.e.l skrev:

1.4 TSI SC Masters DSG 2014. Jag har bland annat tillvalet "Sportpaket Masters" där det ingår Ergo stolar i halvskinn. Det finns inget förvaringsfack under förarstolen vilket har med stolen att göra (masagestol).

Seat Leon Cupra R -18 / Golf Alltrack 1.8 TSI DSG -18 / Skoda Fabia -18
D.a.n.i.e.l
Mån 25 aug 2014 21:09 Svara med citat
Hmm. Jag har standardstol för Masters och modellår 2015, mysterium....
vwjokke
Golf 7 1,0 Ort: Utomlands
Tis 26 aug 2014 12:13 Svara med citat
Glömde visst om det spelar roll..jag har "sportstolarna" som är fastare med bättre snyggare tyg. Tillval 1400:- Ångara inte en sekund för den lilla kostanden.
Håkke
Golf 7 Alltrack17 Ort: Timrå
Tis 26 aug 2014 15:59 Svara med citat
Det är inget mysterium, har man Ergostolarna finns ingen låda på förarstolen
D.a.n.i.e.l
Tis 26 aug 2014 16:20 Svara med citat
Då borde jag alltså ha under båda stolar?
bjorkman73
Golf 7 TSI GT Ort: Stockholm
Tor 28 aug 2014 14:51 Svara med citat
Hej!

Förvaringslådan under förarstolen som tidigare varit standard från Masters och uppåt har tagits bort f.o.m årsmodell 2015.

MVH

Björn

Bild
D.a.n.i.e.l
Tor 28 aug 2014 17:21 Svara med citat
Jaha, det var hela förklaringen, de har snikat in den på -15. Tack alla som medverkat i lösningen av "gåtan" Smile
timeout
Golf 6 GT TSI 160 Ort: Haparanda
Fre 05 sep 2014 13:42 Svara med citat
Bjorkman73: var ser du den där infon? Skulle va hemst trevligt å veta om vanliga Golfen kommer få 150Hk bensinaren(Euro 6), den som redan finns i Sportsvan och på vanliga Golfarna som man kan bygga ihop på vw.de.
bjorkman73
Fre 05 sep 2014 15:44 Svara med citat
Hej!

Den informationen fick jag skickat av en säljare på VW Akalla när jag bad om information hur Sportscombi 2015 skulle se ut.

Var nyligen i kontakt med en annan säljare där och frågade om TSI 150hk versionen. Fick detta svar:
Vi har fortfarande inte fått 150 hk bekräftat, men nog känns det troligt att den kommer...

Bara hoppas Smile

Mvh

Björn
timeout
Golf 6 GT TSI 160 Ort: Haparanda
Fre 05 sep 2014 16:54 Svara med citat
Aha nice Smile Jo, ja mailade vw.se's kundservice men dom "visste inget" men det känns ju logiskt att den ska komma men frågan är bara när. Jag går i tankarna att uppgradera min 6:a GT till en 7:a GT så vill veta om man ska göra det nu eller vänta Smile Så man slipper bli ledsen i ögat sen när ny motor kommer Razz
bjorkman73
Fre 05 sep 2014 19:44 Svara med citat
Lägger beställning på en ny i Nov ser det ut som. Vill skifta med den gamla i Februari tidigast. Får se om det blir ngn uppgradering på motorn. Dock nöjd över att R-line hunnit komma.

//Björn