Forum - Golf 7 (13-19) - Tid att få upp motortemperaturen

sunesh
Golf 7 105tsi Ort: Lindesberg
Fre 19 sep 2014 8:52 Svara med citat
Det tar lång tid att få upp motorn till 90 grader efter kallstart + 8 grader fick åka 9 km med hastighet 70 km
Visad temperatur på mätaren sjönk ett par gånger med 5-10 grader vid fartsänkning innan bilen hade full värme 90 grader gick sakta dit och sen stannar mätaren där

Skriv hur fungerar på era bilar

Senast ändrad Sön 28 sep 2014 11:36, ändrad totalt 3 gånger
Sodan
Golf 7 1.2 TSI 105 Masters Ort: Stockholm
Fre 19 sep 2014 15:45 Svara med citat
sunesh skrev:
Jag får köra 8 km för att komma upp i 90 grader hastighet 70 km tid ca 8-10 minuter under körning så sjunker tempmätaren med 5- 10 grader några gånger upp till 90 grader det händer en dag
En annan dag så fungerar det på annat sätt
Kör 70 km Då går det åt 5 min och tankmätaren höjs utan att sjunka det tycker jag är rätt vad beror det på att det kan vara olika från dag till dag ? Termostat som arbetar olika defekt ? Tempmätaren som är defekt

Skriv hur fungerar på era bilar

En sak till var ute på en väg som lagades med tjära och stenkross det sprutade i hjulhus och under bilen
nu har jag en massa stenkross som ligger och hasar ovanpå plastskydden under bilen 2 st korta 2 st länga skydd
det finns ingen öppning så att det kommer ut utan dom måste demonteras bort
det är väl samma sak med grusvägskörning

Min går upp till 90 grader på ca 1-2 km om jag kör runt 70km/h. Dock är det någon backe på vägen med medellutning. Har aldrig sett att den går ner från 90 efter det.
sunesh
Golf 7 105tsi Ort: Lindesberg
Fre 19 sep 2014 18:43 Svara med citat
Sodan skrev:
Min går upp till 90 grader på ca 1-2 km om jag kör runt 70km/h. Dock är det någon backe på vägen med medellutning. Har aldrig sett att den går ner från 90 efter det.

Det är bra
Min sjunker inte heller när jag har 90 grader och motorn är genomvarm det kan sjunka exempel från
75 grader ner till 60-65 grader och stannar där en stund ökar sen sakta uppåt i temperatur jag undrar om termostaten öppnar lite fel ? för tidigt