Morsan har köpt en golf kombi, hon har haft den sedan den va ny, typ ett halvår gammal nu.
Hon har ett problem med den som inte vw verkstan vill ta på allvar. Så jag tänkte kolla om det är någon annan här som har en likadan som haft likande problem.
När det regnar samlas det vatten i listen på överdelen av dörren och när man öppnar dörrarna så kastas vattnet in i sätet o det blir blött.
Det är likadant på alla fyra dörrar.
Ganska irriterande att behöva bli blöt när man sätter sig i en ny bil. Och pinsamt för mig när jag äntligen lyckats vända en volvofantast till att köpa en Volkswagen!
Nu undrar jag om det är någon som känner igen sig?
Jag har en Golf 6:a och där går dörrarna och tätningslisten innanför takbågen eller vad jag ska kalla den och regnvattnet droppar ner på rutan.
På hennes bil sitter tätningslisten utanpå takbågen.
Min teori är att vattnet som kommer ovanifrån tränger in och hamnar i listen och sen kommer det in när man öppnar.
Vi åkte till Vw verkstan och jämförde våra bilar men det skulle inte vara det som gör det, ingen annan lösning heller.
Som sagt, någon som haft eller har problemet får väldigt gärna höra av sig
Nope, så är det på min MK7a med, på bakdörrarna iaf, taket slutar tidigare än golvet, om jag får uttrycka det så. Så, allt som rinner ned från taket landar på sätet om dörren e öppen, då det inte finns någon konstruktion som kan leda vattnet vidare på snyggare sett, en miss i design.