sunesh
Golf 7 105tsi Ort: Lindesberg |
| Mån 06 okt 2014 11:11 |
|
| Det sitter 2 st kylare i bilen en mindre nedanför den stora varför är det så ? är det 2 st termostater ockå
|
|
Gourmand
Golf 7 2,0 TDI, manuell Ort: Stockholm |
| Mån 06 okt 2014 14:52 |
|
| Du har bara en kylare. Den andra, som ser ut som en kylare, är kondensorn till AC-anläggningen.
|
|
r o l l e
Ingen VW Ort: Stockholm |
| Mån 06 okt 2014 15:23 |
|
| Gourmand skrev: | | Du har bara en kylare. Den andra, som ser ut som en kylare, är kondensorn till AC-anläggningen. |
Ska man fundera en sekund är även kondensorn en kylare!!!
|
|
sunesh
Golf 7 105tsi Ort: Lindesberg |
| Mån 06 okt 2014 17:33 |
|
| Gourmand skrev: | | Du har bara en kylare. Den andra, som ser ut som en kylare, är kondensorn till AC-anläggningen. |
Det är 2 st kylare den stora sitter överst den mindre sitter under och kondensorn sitter framför båda kylarna
titta på hur kylarslangarna är monterade den mindre har slangar på bilens högra sida långt ner och den stora till vänster har varit till möller bil i dag det sitter 2 termostater i motorn också en för varje kylvattenkrets
jag har tittat på det här för jag tycker att det tar för lång tid att få upp temperaturen till 90 grader + 8 grader ute får åka 8 km fart 50 -.70 km stannar jag och låter motorn gå på tomgång när tempen är 70 grader så sjunker den ner med 5-10 grader höjs sedan nä jag åker igen jag tror att en termostat inte fungerar som den ska
Jag har en 105 tsi det kan vara annat på en tdi
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|