Forum - Golf 5 (04-08) - Galvsläpp på bilen!

Hookan
Golf 5 Bluemotion-08 Ort: Strömstad
Ons 18 jun 2014 22:41 Svara med citat
Jag har en Golf Bluemotion -08 som gått snart 9000 mil. Har fått lagat galvsläpp på tröskeln på förarsidan för 2 år sedan, redan efter knappt 1 år fick dom lacka om tröskeln på grund av mer galvsläpp,
Nu upptäckte jag att på höger bakskärm reser sig lacken på 2 ställen, liknar galvsläpp men när jag påpekar detta för Vw så vill inte dom hjälpa till med detta. Har även upptäckt på bakluckan där man öppnar bakluckan så har lacken börjat släppa, även där fick jag avslag.
Detta var min första och enda Golf för min del, tråkigt att en bil på bara 6 år börjar rosta få mycket.
Ska putsa upp bilen och byta bort den så fort det bara går.
Håkan.

Bluemotion
handsfree
Golf 5 Bluemotion Ort: Skara
Sön 13 jul 2014 22:46 Svara med citat
Hookan skrev:
Jag har en Golf Bluemotion -08 som gått snart 9000 mil. Har fått lagat galvsläpp på tröskeln på förarsidan för 2 år sedan, redan efter knappt 1 år fick dom lacka om tröskeln på grund av mer galvsläpp,
Nu upptäckte jag att på höger bakskärm reser sig lacken på 2 ställen, liknar galvsläpp men när jag påpekar detta för Vw så vill inte dom hjälpa till med detta. Har även upptäckt på bakluckan där man öppnar bakluckan så har lacken börjat släppa, även där fick jag avslag.
Detta var min första och enda Golf för min del, tråkigt att en bil på bara 6 år börjar rosta få mycket.
Ska putsa upp bilen och byta bort den så fort det bara går.
Håkan.

Har du inga bilder på skadorna?
Har nämligen en likadan bil fast gått 12500 mil.
Har fått dörrarna omlackade pga av vanliga golf 5 framdörre problemet, sen har jag sett en liten bubbla på en tröskel, gissar det är tjejen som satt nån klack från skon där sen har det börjat rosta...
handsfree
Golf 5 Bluemotion Ort: Skara
Mån 13 okt 2014 0:14 Svara med citat
Hookan?