Forum - Golf 7 (13-19) - Efter 2000 mil

sunesh
Golf 7 105tsi Ort: Lindesberg
Fre 29 aug 2014 10:13 Svara med citat
Återkommer nu med att tala om diverse skrammel och missljud i instrumentpanelen och luftintag har haft bilen inne på verkstad utan att dom lyckas med att få bort oljuden men jag kan förstå att det låter det är bara en massa plastdelar
som sitter monterade plast mot plast utan någon ljudisolerande skit mellan delarna och clipsen håller inte fast delarna
ordentligt utan sitter och små skramlar och knastrar
( Dålig konstruktion är det )
Höger bak broms skriker fortfarande när jag backar när bilen stått ute i regnväder
Har ett irriterande vindbrus inne i bilen från sidorutorna dåliga lister runt rutorna
Ett fel till när jag svänger åt höger i låg fart och billen fjädrar ner lite i mindre gupp så har jag ett konstigt fjädrings ljud
vänster fram det kluckar ochl gnäller till lite
Om det inte vore för oljuden inne i bilen skulle jag vara nöjd med bilen
Är det någon som har samma fel på bilen
GodSpeed
Golf 7 SC GT TDI150 4M Ort: Tranås
Fre 29 aug 2014 20:57 Svara med citat
Ja vi har ett liknande skrammel det låter som det kommer från luftintaget vid höger sidoruta ovanför handskfacket, dock lite svårt att avgöra om det kommer från dörren eller instrumenteringen. Inget verkar sitta löst heller för hur jag än trycker på olika paneler så kan jag inte få det att försvinna eller ändra karaktär.

Sen upplever jag också ett svagt knirrande från de båda B-stolparna, inte alls lika irriterande som det ovan nämnda ljudet men ändå.

Jag har haft bilen inne på verkstaden en gång men de gjorde varken till eller från. Ska åka tillbaka med den i nästa vecka.
Farthållare
Golf 7 1.6 TDI Ort: Stockholm
Tor 02 okt 2014 11:06 Svara med citat
Klassisk volkswagensjuka/brist, erfarenhet från 3 tidigare vw-bilar. skrammel, knastrande från interiörens delar. man tror och hoppas på att det ska bättras i och med nästa bil, man tänker heller inte på att "leta sådana fel" innan köp.
sunesh
Golf 7 105tsi Ort: Lindesberg
Tor 02 okt 2014 16:45 Svara med citat
Farthållare skrev:
Klassisk volkswagensjuka/brist, erfarenhet från 3 tidigare vw-bilar. skrammel, knastrande från interiörens delar. man tror och hoppas på att det ska bättras i och med nästa bil, man tänker heller inte på att "leta sådana fel" innan köp.

Det du säger stämmer bra med hur det är i min bil hade jag vetat om det så hade jag inte köpt bilen
jag hatar missljud
GodSpeed
Golf 7 SC GT TDI150 4M Ort: Tranås
Fre 17 okt 2014 23:24 Svara med citat
Jag har haft min bil inne och problemet är löst. visade sig vara två paneler som låg för nära varandra och skavde, tror det var mellan dörren och kortsidan på instrumentpanelen.,