Värmen på min bil (golf 5- 0 fungerar ej som det alltid gjort, inte alls kul såhär precis innan vintern
Det som händer när jag har värmen på (högst) är att det kommer kall (sval) luft bara när jag har det på framsidan, men däremot när jag har det på fötterna så kommer betydligt varmare luft/värme. Nån som har nån aning om vad det kan bero på?
Värmen på min bil (golf 5- 0 fungerar ej som det alltid gjort, inte alls kul såhär precis innan vintern
Det som händer när jag har värmen på (högst) är att det kommer kall (sval) luft bara när jag har det på framsidan, men däremot när jag har det på fötterna så kommer betydligt varmare luft/värme. Nån som har nån aning om vad det kan bero på?
Tack på förhand
Haris
Troligen någon ställmotor som ändrar kupeluften som blivit dålig... Det enkla snabba sättet är att börja läsa ut felkoder, det händer väldigt många gånger att felkoderna visar vägen till var felet finns.
Du ansluter antingen en felkodsdator eller sladd med rätt programvara till 'diagnosuttaget' i din bil. Var exakt det sitter vet jag ej, men en titt i användarmanualen för din bil borde peka ut var den sitter. Men gissning någonstans runt växelspaken eller under ratten...
Bumpar denna då jag har ett liknande problem med min Golf 5 1.6 -07. Skillnaden med mitt fall är att om jag vrider värmen från max till min och tillbaka till max igen så får jag 10-20 sekunder av betydligt varmare luft (dock ej så varmt som det brukade vara). Har kontrollerat kylarvätskenivån och den ligger normalt. Motortempen går också upp till normal temperatur efter ett par minuters körning.
Skulle det kunna vara samma problem? Är det någon som har någon gissning på vad ett byte av en sån där ställmotor skulle gå på?