ludde28
Golf 7 1,4 TSI GT 140 -14 Ort: Stockholm |
|
Nenzen
Golf 7 2.0 TDI 4Motion Ort: Södertälje |
| Mån 27 okt 2014 7:57 |
|
Jag brukar använda fotbromsen. Anlägg bromsarna och jobba med kopplingen. Ska man bara jucka fram bilen någon dm funkar det fint, då behöver man inte någon mellangas.
Sen skulle all parkering givetvis gå lättare om alla andra lärde sig var man hade sin bil och inte ställde sig 2 m från närmsta bil...
|
|
candyweiss
Donator 100
Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala |
| Mån 27 okt 2014 8:24 |
|
| ludde28 skrev: | | Med min gamla bil kunde jag fickparkera på utrymme bilens längd +1-2cm. |
Den fickparkeringen skulle jag kunna betala pengar för att se. Enligt mig totalt omöjligt att utföra utan att skada bilarna stötfångare.
Har du ingen film att lägga upp när du fickparkerar med 1 - 2 centimeters marginal?
|
|
Deje
Golf 7 1.2 tsi Masters Ort: Göteborg |
| Mån 27 okt 2014 8:57 |
|
Grattis !Till nytt världsrekord , det gamla löd på 10cm!!!
Deje
|
|
ludde28
| Mån 27 okt 2014 21:08 |
|
| Deje skrev: | Grattis !Till nytt världsrekord , det gamla löd på 10cm!!!
Deje |
det är väl med handbromssväng, inte jucka ca 15 ggr fram o tillbaka.
Ja man vilar kofångare mot kofångare vid juckning, inte värre än att gående stryker med ben mot kofångare.
Tro att jag fotade det nån gång. Ska se om jag hittar foton.
men ja det var inte ofta jag parkerade så. Oftast var det längd + 5/10cm.
Sen är det med hur bilens kofångare är utformad:
Volvo 740 med rak kofångare = svårare jgöra tight parkering vs saab 9-5 med välvd kofångare = lättare att fixa tight fickparkering.
|
|
candyweiss
Donator 100
| Tis 28 okt 2014 7:31 |
|
| ludde28 skrev: | | Ja man vilar kofångare mot kofångare vid juckning, inte värre än att gående stryker med ben mot kofångare. |
Jag kan lova dig att så gör ingen med eller mot min bil
|
|
Nenzen
Golf 7 2.0 TDI 4Motion Ort: Södertälje |
| Tis 28 okt 2014 7:55 |
|
| ludde28 skrev: | | Ja man vilar kofångare mot kofångare vid juckning, inte värre än att gående stryker med ben mot kofångare. |
Nej, det gör man inte och jo det är det.
Men tyvärr är det fler som gör så, så jag har känt mig tvungen att sätta skyddande folie på kofångaren från och bak samt fäller alltid ut dragkroken vid fickparkering...
|
|
ludde28
| Tis 28 okt 2014 8:50 |
|
Märkligt att min kofångare var fortfarande repfri efter drygt 5 års fickparkering i innerstan.
JA jag är rädd om min o även andras bilar.
Men nu glider vi ifrån huvudtemat.
Efterlyste tips hur använda e-broms/hold on för att undvika skutt (med det kan man skada andra bilar).
|
|
Duratec
Golf 7 GT 1.4 TSI 140 Ort: Finspång |
|
candyweiss
Donator 100
| Tis 28 okt 2014 20:22 |
|
| Duratec skrev: | Verkligen +1 på den!!  |
Detta är verkligen offtoppic, men jag tror att ludde28 är ett troll eller nyss fyllda 18.....
|
|