Forum - Golf 5 (04-08) - Rutan immar igen

Grodan83
Golf 5 Ort: Enköping
Ons 12 nov 2014 23:31 Svara med citat
Så fort jag startar fläkten immar hela framrutan igen. Vad är det för fel tro? Måste vänta typ 1-2minuter för att eländet ska bort igen.
Har även en del problem med att det immar igen på insidan när bilen inte används.
Det är inte AC eller värmepaket för det är nyligen bytt.
bubbel
Golf 5 2.0 tdi Ort: Borås
Fre 14 nov 2014 19:47 Svara med citat
Grodan83 skrev:
Så fort jag startar fläkten immar hela framrutan igen. Vad är det för fel tro? Måste vänta typ 1-2minuter för att eländet ska bort igen.
Har även en del problem med att det immar igen på insidan när bilen inte används.
Det är inte AC eller värmepaket för det är nyligen bytt.

Hade liknande problem med imma, bytte kupefilter och sen försvann problemet.
Grodan83
Lör 15 nov 2014 23:36 Svara med citat
Har nyligen gjort det men det immar igen fortfarande. Det var bara 3-4 dagar sedan men det borde väl ha verkan direkt!? Eftersom det endast immar igen när man startar, kan det vara fukt/blött i fläkten eller liknande? Är som värst när det är temperaturomslag.
IamLoven
Golf 2 1.8i -89 Ort: Hörby
Sön 16 nov 2014 12:02 Svara med citat
Kör du med ACn på? Min immar igen ibland också, sätter bara på ACn så försvinner det. Har hört att det är ett vanligt problem om man inte kör med den på.

Golf MK2 1.8i CL-89
Golf MK5 1.6 -08
Grodan83
Sön 16 nov 2014 22:56 Svara med citat
IamLoven skrev:
Kör du med ACn på? Min immar igen ibland också, sätter bara på ACn så försvinner det. Har hört att det är ett vanligt problem om man inte kör med den på.

Jo jag kör med ACn på. Det är liksom dom första sekunderna efter man startat alla rutor immar igen. Sen får man mata ACn på max för att få bort eländet.
Det har aldrig varit såhär förut förrän det började för ca 1 månad sedan så något fel är det.
handsfree
Golf 5 Bluemotion Ort: Skara
Fre 21 nov 2014 22:57 Svara med citat
Fukt inne i bilen, läkt in vatten kanske? undersök under dörrmattor & dylikt.
Grodan83
Mån 24 nov 2014 0:37 Svara med citat
handsfree skrev:
Fukt inne i bilen, läkt in vatten kanske? undersök under dörrmattor & dylikt.

Inte där problemet är. Har undersökt.
Fukten kommer in mestadels genom spjället vid framrutan. Immar igen fullständigt när luften sätter igång Confused
Tjejförare
Golf 5 1,6 Ort: Växjö
Fre 26 dec 2014 19:29 Svara med citat
Grodan83 skrev:
Inte där problemet är. Har undersökt.
Fukten kommer in mestadels genom spjället vid framrutan. Immar igen fullständigt när luften sätter igång Confused

Hej. Jag gjorde många försök med imman, men då hittade Atteviks till slut att kugghjulet trasigt på spjäll till någon elmotor som dom kunde montera bort. Det var för dyrt att sätta in ny. Så nu kan jag inte använda bara luften inne i bilen. Det har fungerat i några år nu utan att jag har saknat funktionen.