Norén
Golf 6 1,6-10 Ort: Göteborg |
| Tor 13 nov 2014 15:05 |
|
Skulle vilja byta strålkastare till min golf som jag också tänkte konvertera till xenon.
Har läst en massa och blir inte klokare så tänkte fråga om någon här vet om detta kommer vara godkänt i besiktning och ev poliskontroll.
Har tänkt köpa dessa http://www.hova.com/devil-eyes-stralkastare-krom-vw-golf-mk6-2008-2012 -50.0.23609.1/
Det står godkända för besiktning men litar inte på det till 100%
Om nu detta är godkänt att byta till, är det också ok att konvertera dessa till xenon?
Kan tillägga att jag har strålkastarrengöring på bilen orginal.
Tacksam för svar
|
|
r o l l e
Ingen VW Ort: Stockholm |
| Tor 13 nov 2014 16:31 |
|
| Norén skrev: | Skulle vilja byta strålkastare till min golf som jag också tänkte konvertera till xenon.
Har läst en massa och blir inte klokare så tänkte fråga om någon här vet om detta kommer vara godkänt i besiktning och ev poliskontroll.
Har tänkt köpa dessa http://www.hova.com/devil-eyes-stralkastare-krom-vw-golf-mk6-2008-2012 -50.0.23609.1/
Det står godkända för besiktning men litar inte på det till 100%
Om nu detta är godkänt att byta till, är det också ok att konvertera dessa till xenon?
Kan tillägga att jag har strålkastarrengöring på bilen orginal.
Tacksam för svar |
Ska du konvertera lagligt till xenon så behöver du montera dit höjdgivare fram och bak, lite styrboxar för detta bla bla. Och mest troligt strålkastare som är tillverkade för xenonlampor.
Då kan du nog regbesikta och få det godkänt, eventuellt behöver du kanske något papper från tillverkaren.
|
|
Norén
Golf 6 1,6-10 Ort: Göteborg |
| Tor 13 nov 2014 20:38 |
|
| r o l l e skrev: | Ska du konvertera lagligt till xenon så behöver du montera dit höjdgivare fram och bak, lite styrboxar för detta bla bla. Och mest troligt strålkastare som är tillverkade för xenonlampor.
Då kan du nog regbesikta och få det godkänt, eventuellt behöver du kanske något papper från tillverkaren. |
Tack för svar!
Lutar nog åt att byta strålkastarna utan att konvertera dom. Ev konvertera och byta tillbaka innan besiktning.
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|