von_holm
Golf 7 GTD -16 Ort: Lomma |
| Tor 04 sep 2008 11:42 |
|
Halloj.
Fick mina dämpare o fjädrar som jag beställt av jockeH.
Någon som fått något liknande som detta kitt? Hur ska d isf monteras?
känns som d fattas något?
mvh Von_holm
|
|
mellowd
Golf 2 gti 16v -87 |
| Tor 04 sep 2008 13:23 |
|
Har du bara en utav tallriken som ligger till höger saknar du en
Språrringen ska du sätta i valfritt spår i bakdämparen som sen tallriken vilar på. välj spår betiende på sänkning
en till framdämpare är väl rätt bra att ha
|
|
cheba
Golf 3 2.0 GTI-Edition -95 Ort: Finland |
| Tor 04 sep 2008 17:13 |
|
| Övre fjädertallrikar tar du från originalfjäderbenen. Borde bara vara att ersätta de gamla fjäderbenen med dessa. Kom ihåg att lufta dämparna innan montering också.
|
|
von_holm
| Fre 05 sep 2008 9:15 |
|
Fick rätt på de!
|
|
von_holm
| Fre 05 sep 2008 12:02 |
|
Håller på med sista dämparen nu, fram.
så satte jag på hjulet o hissade ner bilen så åker översta lagringen upp en bit o ser väldigt egendomligt ut. kanske inte sticker upp jätte mycke, men om man gungar bilen så åker den upp och ner en bit fram o tillbaka. Känns inte riktigt som det skall vara så?
|
|
cheba
| Fre 05 sep 2008 13:36 |
|
| von_holm skrev: | Håller på med sista dämparen nu, fram.
så satte jag på hjulet o hissade ner bilen så åker översta lagringen upp en bit o ser väldigt egendomligt ut. kanske inte sticker upp jätte mycke, men om man gungar bilen så åker den upp och ner en bit fram o tillbaka. Känns inte riktigt som det skall vara så?
 |
Dom ska väl sticka upp en bit om jag inte har fel? Dock ska den inte glappa när du gungar. Kan bero på att lagringen är slut, rekommenderas att byta ifall man monterar sänkningskit. Har du kollat så alla delar kom på plats ordentligt vid monteringen?
|
|
von_holm
| Fre 05 sep 2008 14:19 |
|
| Det sitter ihop nu, men däcket tar i dämparen, i undre "tallriken" eller va d kallas o skrapar där. någon som har en sprängskiss på detta, får nog byta en del delar och är lite osäker på hur det skall sitta.
|
|
cheba
|
von_holm
| Tis 09 sep 2008 22:43 |
|
| Tack ska du ha:) har beställt lite nya grejor nu. men nu så har mitt hjullager börjat gnissla, tror iaf att det är det, fälgarna blir asvarma. Bilen är ganska stum nu, det sliter mycke mer på lagrena då antar jag. Så mina var kan på gränsen å detta var de som krävdes ? någon som kan ge någon bra slutsats? jävla skitbil:(
|
|
cheba
| Ons 10 sep 2008 13:59 |
|
| Låter mer som att du har bromsar som kärvar eller nåt, ifall fälgen blir varm. Lagren borde inte påverkas av att du byter till stummare fjädring. Jag skulle råda dig att först kolla upp bromsarna.
|
|
PleasureMan
Corrado G60R Ort: Jönköping |
| Ons 10 sep 2008 20:59 |
|
Om du ännu inte har bytt främre fjäderbenslagren så kan jag passa på att flika in att de finns på biltema för 149:- st, avsedda för golf 2 men de passar 3an med, skillnaden att de är lite plattare så bilen blir ju ännu lite lägre
|
|
von_holm
| Ons 10 sep 2008 21:03 |
|
| Har köpt nya såna på vw:), men har ett annat problem nu, hänvisar till "våra projekt" Golf MkIII. hehe
|
|