sesese
Ingen VW Ort: Gävle |
| Tis 25 nov 2014 18:31 |
|
Hej på er som har Lane assist/sign assist!
Jag har problem med Lane assist som lyser ibland grönt och ibland gult men griper inte in , samma på sign assist som visar 80 när det är 110. Detta hände 2 ggr på E4 (nattetid) med tydliga väglinjer hela sträckan Gävle-Uppsala, kollat och det var ingen smuts framför kameran. Provat slå på och av utan effekt. Har funkat bra tidigare.
Någon som har haft samma problem ?
|
|
eddie_k
Passat 6 Ort: Karlstad |
| Tis 25 nov 2014 22:12 |
|
Har du provat koppla ur batteriet?, inte för att jag tror att det hjälper med iaf ett försök om de skulle vara något tillfälligt fnatt.
Hur har du det med hjulinställning/nivån på bilen. Kameran kalibreras efter en tavla, om du byter nått där måste ibland kameran kalibreras om. Samma sak om vindrutan har bytts. Bakaxel och toe inställning brukar bli dumt om man inte kalibrerar om lane assist.
|
|
sesese
Ingen VW Ort: Gävle |
| Tis 25 nov 2014 22:19 |
|
| Ska prova med batteriet, har precis bytt till v-däck men problemet hade jag när jag hade s-däck på. Annars är bilen bara 4 mån gammal, ska ringa verkstan och efterhöra lite
|
|
Berlin
Passat 7 Ort: Åstorp |
| Ons 03 dec 2014 17:15 |
|
| Det låter ju himla skumt. Deras lane assistant har ju annars varit mycket uppskattad. Dock måste man ju kunna lita på den annars är den ju inte mycket till hjälp. Har du prata med Volkswagen supporten? Bilen kan ju inte vara särskilt gammal när den har så avancerad utrustning på sig.
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|