under kalla och våta dagar som vi har i detta land så skriker den så fruktansvärt så jag har vart och köpt mig en fläktrem. då undrar jag om de är svårt att byta eller är de något man kan göra på parkeringen med en gammel mejsel typ=)
-när jag ligger runt 55-95 km/h så ylar de från vänster bakhjul antog att de var hjullagret som givit sig. har vart och köp de med och nu undrar jag om de är svårt att byta, kolla lite på de när jag bytte till vinterdäck men fattar inte hur man gör!
Tack på förhand
under kalla och våta dagar som vi har i detta land så skriker den så fruktansvärt så jag har vart och köpt mig en fläktrem. då undrar jag om de är svårt att byta eller är de något man kan göra på parkeringen med en gammel mejsel typ=)
-när jag ligger runt 55-95 km/h så ylar de från vänster bakhjul antog att de var hjullagret som givit sig. har vart och köp de med och nu undrar jag om de är svårt att byta, kolla lite på de när jag bytte till vinterdäck men fattar inte hur man gör!
Tack på förhand
Din bil har ingen fläktrem så det är extremt enkelt att byta.
Hjullager är även det busenkelt att byta.
Bort med lagerkoppen, bort med sprinten och 'låsbrickan' och sedan tar du bort muttern. Nu kan du ta bort skivan och sedan knacka ur lagren och packboxen. Dit med nya delar, fetta in och återmontera.
Normalt drar man muttern så du precis kan flytta brickan med hjälp av en skruvmejsel.
Ingen golf såvitt jag vet har fläktrem:) men alla har generator rem:)
Nu nämndes inte g60 men jag tror faktiskt g60 med ac har FLÄKTREM, har den dubbelfläkt sitter det en liten rem mellan ena fläkten (som har motor) och den andra fläkten.