Forum - Golf 7 (13-19) - Passade fälgar Golf SC. Et osv...

D.a.n.i.e.l
Golf 8 GTI Ort: Tidaholm
Tis 19 aug 2014 18:01 Svara med citat
Hej!
Första gången jag skriver på detta eminenta forum, med anledning av att jag är nybliven ägare av en Golf SC 1,2 TSI 2015 och funderar på att använda original 16-tummarna till vinterfälgar och köpa en omgång 18-tummare för sommarbruk.

Har hitta en omgång replicafälgar jag gillar och de är 7,5 " breda med et35, orig är 45 om jag inte är felunderättad?

Funkar detta utan skrap o elände, ev ska den ochså få en sänksats men med ganska lätt sänkning, typ 30-40mm.

Tack på förhand om nån vill dela med sig av sina erfarenheter.
D.a.n.i.e.l
Mån 25 aug 2014 21:17 Svara med citat
Http://www.blocket.se/jonkoping/Wolfsburg_18_tum_till_VW___Audi_samt_S koda_52225740.htm

Skulle de i lånken kunna passa? Vore nog grymt snyggt....
fred
Ingen VW Ort: Borlänge
Lör 30 aug 2014 11:02 Svara med citat
Ska inte vara nåt problem så länge du kör på 225/40 däck.
På länken nedan har du massa inspiration som också kan ge en föraning om hur hjulen kan sitta..
http://www.vwwatercooled.com.au/forums/f197/official-mk7-wheel-thread- 96140.html
Obalaan
Golf 7 R -16 Ort: Helsingborg
Tis 02 sep 2014 15:41 Svara med citat
Kör med 225/40 -18 Skoda Octavia RS -06 fälgar på min och de passar utmärkt!
Osäker på ET men går nog att söka fram.

Golf MK7 R SC -16
Honda Civic 1.5 vtech -99
makke1
Ingen VW Ort: Trollhättan
Ons 03 sep 2014 7:27 Svara med citat
Det bör vara ET45 för att inte fälgen skall komma för långt ut mot skärmkanten. 10mm skillnad i ET-mått gör ganska mycket.
PettaP
Ingen VW Ort: Stockholm
Ons 05 nov 2014 19:26 Svara med citat
Hej!
Hur gick det med fälginköpet?
Bytte du till större/bredare fälgar har jag en följdfråga... Hur känns 1,2-motorrn ihop med dessa?

Funderar kring detta då jag tänkte beställa ny bil med denna motor.

Tack på förhand!
Peter
D.a.n.i.e.l
Tis 09 dec 2014 14:02 Svara med citat
Har ej kommit till skott med något hjulbyte än, däremot monterat dubbfria vinterdäck på originalfälgarna. Det blev tyst och mjukt vill jag lova. Till våren kommer uppgraderingen.... Blir nog inga problem motormässigt, men lite ljudligare och stötigare blir det säkert. Motorn för övrigt är ju kanon sett till sin storlek. Går billigt, hyfsad i mellanregistret men tunn på de allra lägsta varven. Inge omkörningsraket precis, men saknar ändå ingen effekt i normal körning.