Forum - Golf 7 (13-19) - Dsg lådan Gti 2015

Lunkan 123
Golf 7 gti-2015 Ort: Vallentuna
Mån 13 okt 2014 8:37 Svara med citat
Hej tänkte fråga om någon vet hur dsg lådan ska funka i sportläge, när jag växlar med paddlarna så försvinner
sportläget och det står då bara vilken växel som används. När man kör på autoläget med sportmode så står
det tex S2 i färddatorn och det känns då att den ligger i sportläge. men när jag växlar med paddlarna i sport mode så tappar den sportmode. Ska självklart kolla detta med Åf men tänkte att det kanske vet här hur era lådor funkar. Har bara hunnit köra 100 mil ännu. Är sjukt imponerad av hela bilen, kvalite samt körupplevelse.

MVH

Tomas
Blåbäret
Golf 7 GTI -14 Ort: Nyköping
Mån 13 okt 2014 16:35 Svara med citat
Min bil beter sig likadant så jag antar att det är så det ska vara.

Ifall man kör i automatläge och nuddar någon av paddlarna så går växellådan över till manuellt läge och man får lov att välja växel själv. Ifall man inte rör någon av paddlarna på en stund eller håller inne högra paddeln några sekunder så går växellådan tillbaka till automatläget.
ORRO
Golf 7 GTI -14 Ort: Halmstad
Mån 13 okt 2014 20:20 Svara med citat
Kan också tillägga att om du drar växelväljaren åt höger i D/S läget så stannar lådan kvar i manuellt läge.

GTI. Drei buchstaben, eine legende.
Lunkan 123
Tis 14 okt 2014 8:07 Svara med citat
Man tackar för infon, då är det tydligen så det ska vara.
MVH

Tomas
Pops
Ingen VW Ort: Malmö
Tor 04 dec 2014 20:33 Svara med citat
Jo det är ju givet att sportmode försvinner när du själv bestämmer växlingspunkterna,

Volvo V60 ultimate 2023
Lunkan 123
Fre 05 dec 2014 8:57 Svara med citat
Vore kul om man kunde köra med sportmode och växla med paddlarna och då få höra det goa puffandet o nedväxlingar med mellangas.
Man kan tydligen inte få allt Wink
Hdloop
Golf 7 1.4 -14 Ort: Norge
Fre 05 dec 2014 22:41 Svara med citat
Du måsta dra växelväljaren bakår et lit knepp for at komme fra manuell til sportläge/normal/eco. Evt holde inne höger padder som nevnt över i 2 sec.