Forum - Golf 2 (83-91) - Pierburg 2EE förgasarproblem!

crille93
Golf 2 cl -88 Ort: Norrköping
Lör 06 dec 2014 13:55 Svara med citat
Hej! Min golf 2 tokvarvar, kom fram till att automatchoken? (den under gasvajern) lekte med gasreglaget
Bytte slangar, samma fel
Plockade nu bort automatchoken men har fortfarande hög tomgång, inte lika hög dock

Kan tillägga att jag köpte bilen med trasig förgasarfotspackning så den är bytt efter en smärre brand som jag hann släcka utan några avbrunna kablar och då fungerade bilen prima
Men nu helt plötlsigt så jävlas den!

Blir knäpp på bilen!!!! Någon som vet felet?
Kan man köra utan automatchoken? Om ja, behöver jag plugga de gamla slangarna, och vad gör jag med kontaktstycket??

Bilen är från -88
crille93
Sön 07 dec 2014 11:19 Svara med citat
Uppdatering! Har pluggat vacuum slangen som förr gick till choke armen (tror det är en choke iaf?) och då gick han ner i varv och kontaktstycket har jag vikt åt sidan
Men motorn går inte som den ska, väldigt ojämnt och låter som den nästan inte går på alla cylindrar, men man kan varva upp den med väldigt bra respons, låter dock konstigt på högre varvtalen med!
Det luktar soppa och har fått svart på backen vid ändröret, så han verkar ju gå fett
Någon som kan hjälpa mig? Vad jag förstått så är den här förgasaren inte den vanligaste, samt den krångligaste?

Går det ev byta rakt av mot en 2e2 eller annan förgasare och slopa all el?
Eller måste man ändra en massa?
crille93
Fre 12 dec 2014 19:10 Svara med citat
Ingen som kan dethär??
a128
Golf 6 CAXA /MQ200 Ort: Karlskrona
Fre 12 dec 2014 21:32 Svara med citat
Googlar man på Pierburg 2E2 så hitta man litet info

http://www.clubgti.com/showthread.php?266197-Pierburg-2e2-electrical-p roblem

En VW går aldrig sönder, den upphör bara tillfälligt att fungera
a128
Golf 6 CAXA /MQ200 Ort: Karlskrona
Fre 12 dec 2014 21:45 Svara med citat
Http://www.pierburg-service.de/content2.asp?area=hauptmenue&site=psptk nowhowtechinformationen&cls=01

En VW går aldrig sönder, den upphör bara tillfälligt att fungera
crille93
Lör 13 dec 2014 8:17 Svara med citat
a128 skrev:

Men snälla du, jag har ju problem med en 2EE förgasare, inte 2E2

Så mina alternativ är att laga 2EE förgasaren, eller byta ut den, men vet inte om det går att byta rakt av?
Har även fått tag på en motor med en keihin ks2 förgasare (manuell choke, sitter på 1,8l). Om det går o byta förgasarna rakt av?

Och andra länken stod ju allt på tyska, kan inte tyska. Så äre nån bra info där så undrar jag om någon kan översätta pdf filerna åt mig?
crille93
Lör 13 dec 2014 8:18 Svara med citat
a128 skrev:

Men snälla du, jag har ju problem med en 2EE förgasare, inte 2E2

Så mina alternativ är att laga 2EE förgasaren, eller byta ut den, men vet inte om det går att byta rakt av?
Har även fått tag på en motor med en keihin ks2 förgasare (manuell choke, sitter på 1,8l). Om det går o byta förgasarna rakt av?

Och andra länken stod ju allt på tyska, kan inte tyska. Så äre nån bra info där så undrar jag om någon kan översätta pdf filerna åt mig?