niclasby
Golf 2 46702402132 Ort: Härnösand |
| Fre 19 dec 2014 1:27 |
|
Hej för första gången i mitt liv har jag vågat köpt en annan bil än volvo 2/7/9 serien. Köpte mig då en väldigt fin golf 2a med 4 ägare på och fullstämplad service bok och alla jobb är gjort på Berners finns kvitton hela vägen tillbaka tills 91. Väldigt fin i kaross och inga rost angrepp eller dylikt på chassit.
Då till problemet. Bilen fick på förhög tomgång och avgasvärden på besiktningen den kan pendla från 900 varv till 1200 och sen upp till 2000 och jag har kollat den magiska blåa kontakten som alla pratar om utan framgång. Funderar på om det kan vara förgasarfots gummit som spökar?
Eller kan det vara så hemskt att det är lambdasonden som vill förstöra mitt liv för tillfället. mvh niclas
|
|
etanol
Sharan VR6 4motion -04 Ort: Tierp |
| Sön 21 dec 2014 9:05 |
|
Jo pendlande motorvarv kan just bero på den klassiska förgasarfotspackningen är sprucken.
Så testa med motorn igång att vicka på enheten om du får fram ett tydligare symtom.
Vad var avgasvärdena annars då? Där man kan ställa diagnostik om möjliga fel bättre. Defekt lambdasond kan man med lätt kontrollmäta.
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|