Forum - Golf 2 (83-91) - HJÄLP!!! BEHÖVER BILEN TILL JOBBET Golf mk2 RP. tänder inte

k9_swe
Golf 2 Golf mk1 -77 Ort: Örebro
Ons 10 sep 2014 19:02 Svara med citat
Hejsan har haft massa strul med bilen sista tiden, för två veckor sen åkte jag ut till min bror, halvägs så tappade den orken och fick upp den till ca 90 kilometer med väldigt lite gas annars så tvärdog den och lät brooaaaooo.

förra söndagen såg jag att det läckte från insugen och grenröret, plockade bort toppen för att lättare kunna skruva av insug och grenrör.

plockat ihop toppen och ställde in kamremmen som den skulle stå,
kammen mot ventilkåpan.
vevaxeln med remskivan ställd mot mellanaxeln som driver rotorn.
nollat svänghjulet med 1 cylinder
igår så tände den lite och hoppade igång med med mkt nötande på starten men så fort jag varvade så dog den, ställde upp tändningen mer och testa, samma sak där.
jag har bytt rotor, fördelare och tändstift
den får soppa
den får gnista i alla tändstift
kolla såt tändkablarna sitter rätt på fördelaren.

hjälp behöver en bil att åka till jobbet varje dag, har lyckats fått lånat företagets bil en stund nu.
mellowd
Golf 2 gti 16v -87
Tor 11 sep 2014 21:40 Svara med citat
Vrid lite på fördelaren och se om det gör någon skillnad. be någon mala lite på starten medans du vrider lite åt varje håll.
alternativt fixa ett stroboskåp och ställ in ordentligt.

Annars är det det vanliga om du inte kollat det. bränsle, stark och fin gnista, och luft

mk2 vr6
k9_swe
Tor 11 sep 2014 22:44 Svara med citat
Har kollat så den får bränsle, har fin gnista och tagit bort luftfiltret. Kollat tändksblar, tändföljden, rotorn pekar åt markeringen på fördelarna på första cyl, samma med svänghjulet med nollan där. Men märkte nu att kamremmen har kuggat på vevaxeln så har beställt Ny Kamremsats. Antar att det var därför den började gå så dåligt på grund av den hoppade en kugg när jag var ute och körde :p
etanol
Sharan VR6 4motion -04 Ort: Tierp
Fre 12 sep 2014 18:08 Svara med citat
Jo med en kugge fel brukar dessa fenomen visa sig direkt,,, men då bör du få ordning på kärran med ny kamrems sats. Smile
k9_swe
Sön 14 sep 2014 8:12 Svara med citat
Köpt en ny kamremssats, fast den startar fortfarande inte. Skulle vara roligt om den bara starta nån gång!
Men blev så sur så åkte och tröstköpte mej en charmig golf mk1 som bruksbil Wink
Systern Föllinger
Golf 2 Ort: Mellerud
Tor 11 dec 2014 2:15 Svara med citat
Det låter lite som mitt förra problem , att den dör när man kör osv, har du kollat hallgivaren ?
kallecan
Golf 2 1.8 -89 Ort: Nybro
Tor 11 dec 2014 17:48 Svara med citat
Tröstköpa är det bästa o göra när man är redigt förbannad! Hahaha va go.

Kärlek är att ha en alldeles egen liten golf
kallecan
Golf 2 1.8 -89 Ort: Nybro
Tor 11 dec 2014 17:49 Svara med citat
Kollat efter läckage? testa med startgas runt förgasaren om den drar för mkt luft kanske.

Kärlek är att ha en alldeles egen liten golf