Patrick44
Golf 7 2,0 GTD Dsg -18. Ort: Sigtuna |
| Lör 13 dec 2014 13:51 |
|
| Beställde en Golf Gtd i början av September och fick bekräftat att den skulle tillverkas vecka 47. Ringde säljaren denna vecka eftersom jag inte fått något nytt mail att den är tillverkad.Då kunde han se att den anlände tysk hamn den 5e dec.Någon som vet hur lång tid det tar innan bilen kommer till återförsäljaren? Min nuvarande kom inom två månader. Nu har man väntat över tre månader. Man börjar längta lite nu.
|
|
Pops
Ingen VW Ort: Malmö |
| Lör 13 dec 2014 22:37 |
|
| Jag beställde sc gt tsi 140 r-line 25/10 (v43) och den byggdes v49. Anlände till Halmstad igår 12/12 alltså 7 veckor sen beställning vilket får anses vara ganska snabbt med tanke på vad man läst på forumet tidigare. Pratade med säljaren som sade att speditörerna har två veckor på sej att leverera den från hamnen till ÅF. Kanske annat utbud/efterfrågan-förhållande på en GTD?
|
|
Patrick44
| Sön 14 dec 2014 9:04 |
|
| Har en kollega som beställde en Golf sc Gt Tdi vecka 40. Den tillverkades vecka 46. Men han har inte hört något mera. Det verkar vara stor skillnad på väntetiden.
|
|
Patrick44
| Sön 14 dec 2014 9:12 |
|
Ni på forumet som har en GTD eller GTI hur länge var era väntetider? Tror dom fått upp tillverknings farten på Golf SC:n.
Efterfrågan lär ju vara hög.
|
|
Pops
| Sön 14 dec 2014 11:42 |
|
| Kan det vara så att det är längre väntetid på dieslarna? Säljs väl betydligt mer i europa?!
|
|
Patrick44
| Sön 14 dec 2014 12:03 |
|
| Det har du rätt i. Kan ju vara så. Det verkar som bensinarna kommer snabbare.
|
|
Pops
| Sön 14 dec 2014 13:03 |
|
Som flickan sa!
|
|
Pops
| Tis 16 dec 2014 20:35 |
|
Samtalet kom till slut! Säljaren ringde, bilen kan hämtas på fredag 19/12. Beställde 25/10, alltså inte ens 2 mån väntetid på en fabriksbeställning. Skillnad mot en del skräckhistorier om väntetid.
Sportscombi GT TSI 140 dsg r-line interiör/exteriör
limestone grey
mode select
lane, light assist
climatronic
regnsensor+ auto avbländbar
dragpaket
stöldlarm safe
park assist
+garanti tot 5 år
takreling silver
backkamera
färddator colour premium
dynaudio
keyless access
|
|
Pensionären
Golf 7 GT 140 R-line -15 Ort: Västerås |
| Tis 16 dec 2014 20:52 |
|
| Grattis till nya bilen, fick du inte R-Line paketet? Golf fyller ju 40 år och dom erbjuder ju det kostnadsfritt nu, värde c;a 20.000 kr.
|
|
Pensionären
| Tis 16 dec 2014 20:53 |
|
| Förlåt läste visst lite för fort!
|
|
Pops
| Tis 16 dec 2014 21:01 |
|
Tack ska du ha! Jodå, det var det som fick mej att slutligen slå till. Helt fantastiskt paket att "få till" med t ex växelpaddlar
och klädsel mm. Salvadorfälgarna är ju sanslöst snygga!!! Blir faktiskt ett rätt annorlunda stuk på bilen.
|
|
Peter_senior
Golf 7 Alltrack -18 Ort: Halmstad |
| Tis 16 dec 2014 22:48 |
|
Pops/Pensionären. Ser på bild och i text att ni valt lackering Limestone grey met. Det är riktigt snyggt och inte särskilt vanligt heller.
Yttrandet är givetvis präglat av stark subjektivitet . Seat Leon Cupra R -18 / Golf Alltrack 1.8 TSI DSG -18 / Skoda Fabia -18
|
|
Pops
| Ons 17 dec 2014 0:23 |
|
| OK, kolla användarnamnen: Pops, Pensionären, Peter Senior. Vi är kanske för gamla för popsnörefärger som rött, vitt o svart mm. Skämt åsido, jag valde både estetiskt och praktiskt. Bor på landet vid grusväg.
|
|
Pensionären
| Ons 17 dec 2014 9:33 |
|
| Pops, då man bara kunde välja mellan reflex silver och limstone grey metallic om man ville ha r-line paketet gratis till bilen och min förra bil hade reflex silver så var valet lätt (ville inte ha samma färg igen) men den här färgen är riktigt snygg och får ett riktigt fin utseende med salvadorfälgarna som ingår i r-line.
|
|