toffe94
Polo 2 1.8 abs Ort: Vetlanda |
| Sön 14 dec 2014 22:31 |
|
Hejsan! Har ett allvarligt problem med min bil och behöver verkligen hjälp!?!
Har haft bilen ståendes ett tag nu och tänkte köra ner den i ett garage, det var bara det att den inte ville starta. När jag vrider på nyckeln så tänds lyktorna och allt i kupén fungerar? Har försökt leta lite på nätet men inte hittat sådär super mycket och vädjar nu till er vw kunniga. Jag har bytt minuskabel från batteri till kaross och vidare till blocket. Har mätt upp och laddat batteriet. Det är 12v fram till startmotorn och mellan det lilla stiftet och den stora. Om jag tar en mejsel mellan stifften när tändningen är på så bara gnistrar det lite men inget mer. Vad ska jag göra? Tackar på förhand!
|
|
etanol
Sharan VR6 4motion -04 Ort: Tierp |
| Mån 15 dec 2014 15:44 |
|
Okey du har alltså 12 Volt vid lilla stiftet med tändningen på (styrsignalen då startmotorn skall aktiveras)?
Då man aktiverar på detta sättet med en grov mejsel måste man vara rätt bestämd då det sker ett visst gnistregn,
men trots detta får du inte snurr på startmotorn?
I så fall låter det som den startmotorn lämnat jordelivet, man brukar med som en sista åtgärd kunna knacka med en hammare mot solenoiden.
Om den då får tillfälligt liv åter,,
Bra med fräscha kablar till och från batteriet till så att även dess kontaktpunkter har mycket god kontakt, då det är fråga om mycket höga strömstyrkor till startmotorn.
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|