har satt fast coils på golfen, och den blev låg och fin men väldigt stum fram. de störde inte mig MEN polisen va inte alls imponderade blev ombes
så nu e den ganska hög men den e mjuk, finns de nå sätt att få bilen mjuk och låg framtill? hjälpfjädern är helt ihop men de kanske e så de ska va när den e låg? e inge profs, men ska ja ta bort den? hur blir resultatet då tror ni?
Jg tror den kommer vara lika stum utan hjälpfjädern.
De är inte så att du bottnar framdämparna när du har den så låg??
Ps. Utan hjälpfjädern blir fjädern bara lös så att säga hjälpfjädern är till för att när du hissar upp bilen
Ska den grova fjädern inte ligga löst så den kan röra sig så att säga.
Skruvar du ner coilsen så långt att fjädern är lös när du har bilen upplyft. Så är båda fjädrarna utdragna. Kollar du sen när du sänker ner bilen så går hjälp fjädern ihopa direkt. Om du inte skruvar ner gängorna såpass långt ner så dämparen bottnat innan fjädrarna börjats påfrestas av vikten på bilen. Och rör vid nedre fjäderskålen.
Köpa nya mjukare fjädrar möjligen längre som ej behöver hjälpfjädern. Och kolla så dämparna inte kan bottna!
Ps. Den vanliga fjädern ska inte gå ihop för då kan du lika bra köra utan. Då den skall fjädra.
Om du gör som så. Skruva ner den så långt på gängorna att den understa tallriken åker av gängorna och trillar ner
Och sänker ner bilen igen blir den lägre då? Om inte är dämparen bottnad..
Vad för coilovers är det du har? Då billigare varianterna har väldigt olika slaglängd har jag märkt
På mina bilar. Min mk1 har jag bottnade dämpare på men endå 4cm gängor kvar.
Min mk2 har jag lagom dämpning inte stum eller något o ligger lagom till buskörning och där är ca 4-5cm gängor kvar.
Fan också (: aja får vällhöja nån cm å hoppas den blir mjukare för jag höjde nu inför bess med strax över 50 mm på coilsen fram och då blev den närstan org mjuk, men endå lägre än org
Prova. Kanske inte blir lägre. Då jag kan göra de på mina på mk1.an just nu utan något händer. Hade inte behövt några fjädrar på den fram.
Sen finns där dom andra JOM eller vad dom heter. Dr kan du ställa nedre fästet med. Och endå ha fjädring såna har jag på min caddy.
Tittat på coilsen o funderar på om man typ kapar bort typ 80%-70% av genomslagsgummit så man har endå lite kvar, då borde dämparen kanske få lite mer längd o ge på?