geoham
Golf 7 Ort: Göteborg |
| Fre 05 dec 2014 17:07 |
|
Hej!
Jag har beställt en golf SC och fick nu ett mail där det står
""Din bil är färdigbyggd
Gratulerar! Din nya Volkswagen är färdigbyggd och har passerat alla våra noggranna kvalitets- och slutkontroller. Den kommer nu att transporteras till vår utskeppningshamn på Nordsjökusten för vidare transport till Sverige och slutligen till din återförsäljare.
I nästa mail får du information om när din nya bil lastas för frakt mot Sverige.
Med vänliga hälsningar ""
Jag undrar hur långt tid det är kvar ungefär tills bilen är framme i sverige? Någon som har erfarenhet av detta? Tack!
/G
|
|
Pensionären
Golf 7 GT 140 R-line -15 Ort: Västerås |
| Fre 05 dec 2014 17:41 |
|
| Hej, jag får min Golf 7 1,4 R-Line nästa vecka, den har kommit till Möller Bil men ska tvätta, montera motorvärmare, mm. Det har tagit c:a 4 veckor efter att den blev färdigbyggd till att jag får den. Grattis till en fin bil!
|
|
geoham
| Fre 05 dec 2014 19:07 |
|
| Pensionären skrev: | | Hej, jag får min Golf 7 1,4 R-Line nästa vecka, den har kommit till Möller Bil men ska tvätta, montera motorvärmare, mm. Det har tagit c:a 4 veckor efter att den blev färdigbyggd till att jag får den. Grattis till en fin bil! |
Härligt, snart kan du njuta av bilen! Jag valde exteriör r-line på min . Tack för info, då får jag ha is i magen i cirka 4 veckor till då!
|
|
Pensionären
| Fre 05 dec 2014 19:24 |
|
| Japp men tiden man väntar på sin nya bil känns veckorna som år ha ha. Min bil har R-line både ut och invändigt då det var en gratiskampanj som dom kör pga. att Golf fyller 40 år och då värdet är c:a 20.000 kr så var det bara att tacka och bocka.
|
|
iroc-z4ever
Golf 7 1,4 GT R-Line 2015 Ort: Hässleholm |
| Lör 06 dec 2014 20:41 |
|
Hejsan
Jag fick ett likadant mail i Tisdags(läs 2/12-14) och jag skulle kunna hämta bilen knappt en vecka efteråt och då skall de ändå montera dit motorvärmare och kupé värmare, men jag ville hämta den 12 december och denna gången blev det en GT med R-line paket ute och inne eftersom det var en kampanj när jag beställde så detta var ju gratis, känner mig dock lite dum eftersom det blir min tredje MK 7... =(
|
|
Pensionären
| Lör 06 dec 2014 20:47 |
|
| Din tredje MK 7 ????? Har du inte varit nöjd med dom andra två eller har du möjligtvis bytt från DSG till Manuell?
|
|
iroc-z4ever
| Lör 06 dec 2014 20:53 |
|
| Kör uteslutande bara DSG, har hört dess från 2009 och givetvis den 7 växlade med torra lameller, det fungerar perfekt då jag alltid kör långa sträckor och ej stadstrafik - skulle aldrig köra en manuell då jag kör drygt 4500 mil per år...
|
|
iroc-z4ever
| Lör 06 dec 2014 20:54 |
|
| Menar kört och inte hört...
|
|
geoham
| Lör 06 dec 2014 23:15 |
|
| Pensionären skrev: | | Din tredje MK 7 ????? Har du inte varit nöjd med dom andra två eller har du möjligtvis bytt från DSG till Manuell? |
Hej,
menar du att fick samma mail som jag fick att bilen är färdigbyggd och du kunde hämta ut bilen redan efter en vecka?
|
|
geoham
| Lör 06 dec 2014 23:28 |
|
| iroc-z4ever skrev: | Hejsan
Jag fick ett likadant mail i Tisdags(läs 2/12-14) och jag skulle kunna hämta bilen knappt en vecka efteråt och då skall de ändå montera dit motorvärmare och kupé värmare, men jag ville hämta den 12 december och denna gången blev det en GT med R-line paket ute och inne eftersom det var en kampanj när jag beställde så detta var ju gratis, känner mig dock lite dum eftersom det blir min tredje MK 7... =( |
Hej,
menar du att fick samma mail som jag fick att bilen är färdigbyggd och du kunde hämta ut bilen redan efter en vecka?
|
|
iroc-z4ever
| Lör 06 dec 2014 23:51 |
|
Hej
Precis som jag skrev men jag har inte hämtat den ännu, jag hämtar den nästa vecka för jag vill inte börja köra med en ny bil hela veckan till jobbet utan vill börja mot helgen då man är ledig, sedan tror jag att det är väldigt mycket tur att jag fått en sådan snabb leverans denna gången för tidigare har det varit drygt 2 veckor efter det att mailet kommit att bilen är färdig byggd, men nu ska man väl inte hänga upp sig på detta - har ju ändå fått vänta sedan mitten på september så man är ju glad att den kommit fram...
|
|
geoham
| Mån 29 dec 2014 22:55 |
|
Såå, bilen hämtas imorgon
|
|