wide
Golf 8 Ort: Uppsala |
|
candyweiss
Donator 100
Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala |
|
MiWi
Ingen VW Ort: Stockholm |
| Sön 17 mar 2013 20:10 |
|
| Ska det vara en domkraft med då man saknar reservhjul? Jag trodde att det enda som skulle finnas med var punkteringsskum.
|
|
candyweiss
Donator 100
| Sön 17 mar 2013 20:30 |
|
| MiWi skrev: | | Ska det vara en domkraft med då man saknar reservhjul? Jag trodde att det enda som skulle finnas med var punkteringsskum. |
Kan vara svaret på mysteriet
|
|
wide
| Sön 17 mar 2013 20:59 |
|
| Haha,ni har så rätt. Ja fan så borde det ju vara...
|
|
candyweiss
Donator 100
| Mån 18 mar 2013 0:24 |
|
| wide skrev: | | Haha,ni har så rätt. Ja fan så borde det ju vara... |
Snart ser vi en annons här på vwgolf.se:
Ny oanvänd domkraft till Golf 7, endast åkt med några få mil.
Bra pris vid snabb affär och endast avhämtning
OBS. Passar förmodligen även äldre Golfar, men bara Tornadoröda.
|
|
wide
| Mån 18 mar 2013 6:34 |
|
| candyweiss skrev: | Snart ser vi en annons här på vwgolf.se:
Ny oanvänd domkraft till Golf 7, endast åkt med några få mil.
Bra pris vid snabb affär och endast avhämtning
OBS. Passar förmodligen även äldre Golfar, men bara Tornadoröda. |
Haha, ja de kanske är "heta" på¨blocket.
Men jag tycker nog ändå att det är konstigt att den bara "ska" ligga och skramla runt.
Ska fråga säljaren hur de tänkte...
|
|
cadwal
Golf 7 1.4 GT 140 -13 Ort: Örebro |
| Mån 18 mar 2013 9:55 |
|
Jag var ju lite nöjd med att det följde med en ordentlig domkraft (saxtypen, inte något annat elände) men förvaringen är ju inte så lyckad det håller jag med om. Jag har lagt i lite annat där som också rasslar runt i "däcket" så något form av inlägg med fack hade varit bra. Kommer förhoppningsvis snart åtminstone på den tyska eftermarknaden, borde vara fler som vill ha...
Repkitet passar ju i facket till höger (efter lite pyssel) och extra-oljan i facket till vänster men annars så är det lite dåligt.
|
|
candyweiss
Donator 100
| Mån 18 mar 2013 11:31 |
|
| cadwal skrev: | Jag var ju lite nöjd med att det följde med en ordentlig domkraft (saxtypen, inte något annat elände) men förvaringen är ju inte så lyckad det håller jag med om. Jag har lagt i lite annat där som också rasslar runt i "däcket" så något form av inlägg med fack hade varit bra. Kommer förhoppningsvis snart åtminstone på den tyska eftermarknaden, borde vara fler som vill ha...
Repkitet passar ju i facket till höger (efter lite pyssel) och extra-oljan i facket till vänster men annars så är det lite dåligt. |
Jag har köpt en sådan här väska som faktiskt är riktigt praktisk och smälter in bra i bagareutrymmet.
http://www.jula.se/bagagerumsvaska-619235
|
|
ekf
Golf 7 GT 2.0 TDI 4M -13 Ort: Jönköping |
|
cadwal
Golf 7 1.4 GT 140 -13 Ort: Örebro |
| Mån 18 mar 2013 18:13 |
|
| ekf skrev: | Mina hjultillbehör sitter i en cellplastbit till höger resp vänster om reservhjulet.. Själva reservhjulet ligger med fälgfronten neråt, så det går att stoppa saker där också.
Följde det inte med några sådana cellplastbitar? Låsbultadaptern låg där också, och en sådan borde du ju ha nånstans i alla fall... |
Inga cellplastbitar i min, låsbultadaptern låg i repkitspåsen. Men jag skaffade ju inget reservdäck å andra sidan...
|
|
wide
| Mån 18 mar 2013 18:57 |
|
Enligt säljaren ska man kunna ställa denna påse på vänster sida!, jag har inte hunnit testa.
Nån som orkar kolla!
|
|
explosions
Golf 7 1,4 TSI 140 GT -13 Ort: Linköping |
|
wide
| Ons 20 mar 2013 20:01 |
|
| explosions skrev: | Min domkraft ligger i påse i det vänstra facket, passar fint. Har inte heller reservhjul. Då hoppas vi att detta svar gör att vi kan ta bort denna tråd och att den aldrig kommer återuppstå igen  |
Haha, ja den kändes inte kul att starta. Vad finns det för mer I-lands problem man kan gnälla på...hmmm..
|
|
ReD-
Golf 5 2.0 TDI -04 Ort: Mariestad |
| Tor 21 mar 2013 16:04 |
|
| Borde ju vara med såndär cellplast i baljan om man köper utan reservhjul (den dämpar faktiskt endel vägljud iaf på min mk5 när jag körde utan reservhjulet och den i emot när det låg i bilen)
|
|
Gaffel
Golf 7 2,0 TDI 150 DSG6 GT Ort: Kristianstad |
| Mån 15 apr 2013 13:11 |
|
Våren är kommen, igår åkte sommardäcken på bilen...äntligen.
Till min stora förtret såg jag att vinterdäcken eller rättare sagt vinterfälgarna på bakhjulen blivit fullständigt pepprade med stenskott i en radie på cirka 10-15 cm från navcentrum....någon annan som upplevt detta?
Jämförde så stänkskyddet på främre hjulet som slutar cirka 13 cm ovan mark kontra på min Passat där det slutar cirka 6-7 cm ovan mark. Min nuvarande teori är i vart fall stensprut från främre hjulen...
Kan nämnas att det sitter 17" Dijon som sommardäck och jag satte dit 16" Dezent RE till vinterfälg. Tacksam för synpunkter och att höra från andra med samma problem.
Visuellt ser inte vinterdäcken ut att sticka ut längre än originalfälgen iaf.
|
|
candyweiss
Donator 100
| Mån 15 apr 2013 13:48 |
|
| Gaffel skrev: | Våren är kommen, igår åkte sommardäcken på bilen...äntligen.
Till min stora förtret såg jag att vinterdäcken eller rättare sagt vinterfälgarna på bakhjulen blivit fullständigt pepprade med stenskott i en radie på cirka 10-15 cm från navcentrum....någon annan som upplevt detta?
Jämförde så stänkskyddet på främre hjulet som slutar cirka 13 cm ovan mark kontra på min Passat där det slutar cirka 6-7 cm ovan mark. Min nuvarande teori är i vart fall stensprut från främre hjulen...
Kan nämnas att det sitter 17" Dijon som sommardäck och jag satte dit 16" Dezent RE till vinterfälg. Tacksam för synpunkter och att höra från andra med samma problem.
Visuellt ser inte vinterdäcken ut att sticka ut längre än originalfälgen iaf. |
Låter ju mycket märkligt att fälgarna skulle bli så sönderblästrade
Vad kör du på för vägar? Du kan väl inte heller ha hunnit köra speciellt många mil ?
|
|
Gaffel
| Mån 15 apr 2013 13:53 |
|
| Bilen har rullat 700 mil sen i januari, mycket vinterväg delvis sandad sådan. Jag lägger ut bild på fälgarna när jag har vaxat dem (om jag jan ta någon schysst bild)
|
|
Orvis
Golf 7 Ort: Köping |
| Mån 15 apr 2013 18:01 |
|
| Gaffel skrev: | Bilen har rullat 700 mil sen i januari, mycket vinterväg delvis sandad sådan. Jag lägger ut bild på fälgarna när jag har vaxat dem (om jag jan ta någon schysst bild)[/quote
Ska bli intressant att se Fälgen |
|
|
AA
Golf 7 TDI 150 GT Ort: Stockholm |
| Mån 15 apr 2013 20:01 |
|
Min bil har varnat för lågt däckstryck 2ggr. Falskt alarm båda gångerna.
Någon som vet vad funktionen gör? Kollar om rotationshastigheten på något hjul varierar från övriga?
Dessutom tycker jag FM-mottagningen är sådär...
|
|
Gaffel
| Mån 15 apr 2013 21:38 |
|
[/gallery]
här ser ni peppringen...
det är likadant på alla ekrar och samma typ av märken på båda fälgarna som suttit i bak.
|
|
candyweiss
Donator 100
| Mån 15 apr 2013 22:07 |
|
| AA skrev: | Min bil har varnat för lågt däckstryck 2ggr. Falskt alarm båda gångerna.
Någon som vet vad funktionen gör? Kollar om rotationshastigheten på något hjul varierar från övriga?
Dessutom tycker jag FM-mottagningen är sådär... |
Jag har en mk6 som aldrig falskvarnat. Har varnat en gång och då var det en ventil som läckte läckte luft.
Vad jag förstår så mätet den rullomkretsen.
Edit: Heter inte ventil, det heter kägla
|
|
Duratec
Golf 7 GT 1.4 TSI 140 Ort: Finspång |
|
candyweiss
Donator 100
| Tis 16 apr 2013 8:21 |
|
| Duratec skrev: | Sticker ekrarna ut något utanför fälg/däck? Ser nästan ut så? Isf får man nog dessvärre räkna med stenskott...  |
Håller med. Om fälgarna "sticker ut" som det ser ut att göra så får man nog räkna med det på vilken bil som helst. Finns inga stänkskydd som kan skydda mot det.
|
|
AA
Golf 7 TDI 150 GT Ort: Stockholm |
| Fre 19 apr 2013 19:10 |
|
| Irriterar mig också en smula på att tanken har blivit mindre. Trots lägre förbrukning får jag tanka lika ofta som med TSI122:an...
|
|
candyweiss
Donator 100
| Fre 19 apr 2013 19:29 |
|
| AA skrev: | | Irriterar mig också en smula på att tanken har blivit mindre. Trots lägre förbrukning får jag tanka lika ofta som med TSI122:an... |
Är inte tanken på 55 liter som det alltid varit i Golf?
|
|
fastson
Donator 100
Golf 6 1.6 TDI BMT -13 Ort: Kalmar |
|
candyweiss
Donator 100
| Fre 19 apr 2013 21:43 |
|
Jäkligt tråkigt. Bara för att få ner tjänstevikten
För min del hade den gärna cirka 70 liter.
|
|
GT2014
Ingen VW Ort: Järfälla |
| Lör 20 apr 2013 3:24 |
|
Tänkte, visst får man gtn med 17 tummare på när man köper, kan man välja att få 16 tummare utan extra kostnad?
Åker ca 10mil te jobbet tur/-retur per dag så vore skönt med däck som gör mindre buller
|
|
candyweiss
Donator 100
| Lör 20 apr 2013 8:02 |
|
| GT2014 skrev: | Tänkte, visst får man gtn med 17 tummare på när man köper, kan man välja att få 16 tummare utan extra kostnad?
Åker ca 10mil te jobbet tur/-retur per dag så vore skönt med däck som gör mindre buller  |
Du får säkert betala för det, men du har kanske tur och får en säljare du kan göra en bra deal med.
|
|