Forum - Volkswagen Passat - Köpråd! Hjälp Med VW Passat & VW Bora

Pappi
Ingen VW Ort: Degerfors
Sön 09 dec 2007 0:38 Svara med citat
Tjenare.

Är ny på detta forum. Har hållit hus mest på garaget.org men fick tips om detta forum då folket här ska vara experter på VW Bora då de är nästan samma bil som Golf IV Smile

Det är så att jag ska köpa mig en ny bil nu i maj månad, visst är det ganska tidigt med en köpråds tråd, men jag tycker det är lika bra att vara tidig så man vet vad man ska söka efter.

Har en budget på 60000kr och inte en krona mer förtillfället.

Bilarna som jag är intresserad av mest är en Passat 1.6/1.8 98-99 och Bora 1.6/1.8 99-00

Har fått en del tips angående båda bilarna, har även läst olika tester om båda bilarna osv. Förtillfället så verkar Bora vara en stabilare bil än vad Passaten är just när de gäller dom motoralternativen som jag angett.

Först så var jag helt inne på en sugmotor då de är billigare att köra och äga en vad en turbo motor är, men nu har jag kommit i tankarna på att skaffa mig en Passat kombi 1.8T - 99, dom ser helt ok ut i orginalskick men självklart så har jag planer på att förändra bilens utseende.

Det som jag tänkt göra är oavsett vilken bil jag än väljer utav dessa två är att skaffa coilovers, 19" fälgar, kjolpaket runt om, proffstonade rutor. Dessa saker är första prion. Ska även bygga seriös ljudanläggning i bilen med och det var där då jag började tänkt på att skaffa kombi då man kan bygga ett cleant ljud men även ha kvar plats för andra saker.

Problemet är att ja inte har någon alls erfarenhet utav Passat Variant 99-00, sen så har jag även dilemma när det gäller kombimodeller på bilar, känns som att man ska skaffa sådanna när man har familj/barn.

Hur hade ni gjort i min situation, vilken bil hade du valt och varför?
Tacksam för all hjälp.

Mvh Pappi

Livin' Loud

Modererad av Anders - Ämne flyttat från Övrigt (ej modellspecifikt) till Andra Volkswagen-modeller
Smurfen
Moderator Donator 50 Ingen VW Ort: Utomlands
Sön 09 dec 2007 1:56 Svara med citat
Själv skulle jag ta passat eller golf om det skall vara variant (Kombi). En bora hade det blivit om det skulle vara sedan. Är själv lite inne på att köpa bora till sommaren att frakta röven i. Helt klart stiliga bilar och inte jätte vanliga i styling värden.

Inte aktiv längre.
Pappi
Sön 09 dec 2007 13:07 Svara med citat
Jo jag är ju mest inne på en Passat Variant om de nu blir kombi och skulle det bli en Sedan så ligger ju Bora i topp där, men det är jävligt svårt att välja Very Happy

Livin' Loud
ISBjörnen
Ingen VW Ort: Malmö
Sön 09 dec 2007 13:39 Svara med citat
Barn? hund? vad e de största du brukar köra i bilen? hus lr lägenhet?

Mit freundlichen Grüssen
Mattias Kristensen
Återupplivad och pånytt född
Pappi
Sön 09 dec 2007 14:41 Svara med citat
Inga barn, ingen hund Smile men det känns praktiskt med kombi, det är även bättre möjligheter att bygga ljud i en sådan bil än en sedan så Very Happy

Livin' Loud
tobbe80
Golf 2 1,8 GL -92 Ort: Lindesberg
Sön 09 dec 2007 20:01 Svara med citat
Jag åker en silvrig Passat 1,8 T variant -99, kanon bil kört den 3000mil nu utan problem, gått 25000mil nu och går som en klocka, driftsäkrare motor är 1,8t kommer man knappast närma, härlig motor helt klart, har 04ans bakljus på min, colioverkitt från Hartmann och audi A8 18" hjul ligger på hyllan och väntas på montering Razz beställde även svarta klarglas med angeleys. en passat var 1,8t får du i dag för väldigt bra pengar, själv så gav ja 32k för min då va det kamremsbyte och stor 24000mila service och hjullager fram därav priset men detta fixa man ju själv för nå tusing Smile

.....privat liv.....