Forum - Golf 7 (13-19) - Fäste för Tomtom GPS

Pensionären
Golf 7 GT 140 R-line -15 Ort: Västerås
Tis 27 jan 2015 12:18 Svara med citat
Finns det någon här som har fäste för Tomtom GPS på ventilationsgallret och om det då repar gallret eller andra förslag så man slipper att ha den sitta på rutan (vill slippa märken efter sugkoppen)
Figgz
Golf 7 GT 140 TSI DSG Ort: Göteborg
Tis 27 jan 2015 13:11 Svara med citat
Nu har jag inte provat min Garmin GPS i Golfen då jag har inbyggd navi, men i tidigare bilar och hyrbilar har jag använt denna varianten av hållare:

Bild
Bild

Klickas in i ventilationsgallret bara och vilar inte mot panelen

Finns på eBay för småpengar, väldigt bekvämt att få GPS:en på ett mer behagligt avstånd när man skall använda den Smile

Vardagsåker Golf 7 GT 140 TSI DSG
Nöjesåker Opel Speedster
Pensionären
Golf 7 GT 140 R-line -15 Ort: Västerås
Tis 27 jan 2015 14:33 Svara med citat
Har kollat på den (sista bilden) finns billigt på Tradera också, men har hört att et kan bli repor på ventilationsgallret av den och det vill man ju inte ha.
Figgz
Golf 7 GT 140 TSI DSG Ort: Göteborg
Ons 28 jan 2015 9:39 Svara med citat
Tveksamt om det repar, inget jag har haft problem med under de 2 år jag har haft en sån hållare Smile
Sätt lite tyg/filt på insidan av klorna så är det inga problem.

Vill du gardera dig helt så kolla på Brodit's sortiment, t.ex. denna:
Bild

Vardagsåker Golf 7 GT 140 TSI DSG
Nöjesåker Opel Speedster
amullo
Golf 7 -14 GT 2,0TDI DSG Ort: Stockholm
Ons 28 jan 2015 13:08 Svara med citat
Brodit har jag på min BMW och kan varmt rekommendera hållaren. Komplettera med håller till gps från brodit så har man ett fäste som håller fast gps´n även om man skulle rulla med bilen

//Anders
-14 Golf GT TDI DSG
-09 BMW 320d e91LCI Step M-sport
-10 Multistrada 1200s
ekf
Golf 7 GT 2.0 TDI 4M -13 Ort: Jönköping
Ons 28 jan 2015 22:00 Svara med citat
Jag hade en Brodit-hållare för ventilationsgallren i mittkonsollen till min mk5 och var supernöjd. Skaffade således en likadan till min mk7, men den verkade felkonstruerad med "för mycket spänn", så hållaren gled av den dubbelhäftade tejpen (tejpen satt alltså kvar på mittkonsollen). Reklamerade detta till Brodit, fick en precis likadan som betedde sig likadant varpå jag reklamerade igen och sedan har jag inte hört av dem.
Då detta var till min telefon så köpte jag efter många om och men en Kenu Airframe från Netonnet och är supernöjd.