Hej,
Jeg planerar att installera en Webasto bilvärmare i min nya Golf 7. Jag bor i Helsingör och priset på en Thermo Top Evo 5 + Telestart T100 HTM fjärrkontroll inkl. moms och montering är 24.000 DKr. (ca 31.000 SKr!) Inte klokt!
Eftersom bilvärmare är vanligare i Sverige, skulle jag kunna tro/gissa att det är litet billigare där...
Är det någon som skulle kunna upplysa mig om vad det kostar i Sverige att få detta monterat i min bil. Jag tar gärna färjan över till Helsingborg/Landskrona/Malmö om det visar sig vara mycket billigare!
En bra verkstad i dessa städer vore också bra att få...
På förhand tack!
Gilberto
Hej,
Jeg planerar att installera en Webasto bilvärmare i min nya Golf 7. Jag bor i Helsingör och priset på en Thermo Top Evo 5 + Telestart T100 HTM fjärrkontroll inkl. moms och montering är 24.000 DKr. (ca 31.000 SKr!) Inte klokt!
Eftersom bilvärmare är vanligare i Sverige, skulle jag kunna tro/gissa att det är litet billigare där...
Är det någon som skulle kunna upplysa mig om vad det kostar i Sverige att få detta monterat i min bil. Jag tar gärna färjan över till Helsingborg/Landskrona/Malmö om det visar sig vara mycket billigare!
En bra verkstad i dessa städer vore också bra att få...
På förhand tack!
Gilberto
Grovt räknat, mellan tummen och pekfingret, så är ditt pris ungefär det samma som det kostar i Sverige. Problemet är inte inköpet av delarna utan att det är så i helskotta mycket jobb att montera dit värmaren. De priser som jag har sett brukar ligga kring 25-30 tusen monterat och klart.
Tack för alla svar! Jag har just varit it kontakt med VW i Helsingborg och priset var ca. 30.000 sååå... det är det samma som i DK. Det blir kanske Tyskland i alla fall.
Tack!
Gilberto
“Life is a disease: sexually transmitted, and invariably fatal.”
- Neil Gaiman --