Forum - Golf 7 (13-19) - Pris på Webasto bilvärmare

Gilberto
Golf 7 1.4 TSI HighlineDSG Ort: Danmark
Mån 09 feb 2015 14:41 Svara med citat
Hej,
Jeg planerar att installera en Webasto bilvärmare i min nya Golf 7. Jag bor i Helsingör och priset på en Thermo Top Evo 5 + Telestart T100 HTM fjärrkontroll inkl. moms och montering är 24.000 DKr. (ca 31.000 SKr!) Inte klokt! Sad
Eftersom bilvärmare är vanligare i Sverige, skulle jag kunna tro/gissa att det är litet billigare där...

Är det någon som skulle kunna upplysa mig om vad det kostar i Sverige att få detta monterat i min bil. Jag tar gärna färjan över till Helsingborg/Landskrona/Malmö om det visar sig vara mycket billigare!
En bra verkstad i dessa städer vore också bra att få...
På förhand tack!
Gilberto
tur-ture
Golf 7 CHPA/DQ200 Ort: Mölndal
Mån 09 feb 2015 19:21 Svara med citat
Vänd blicken söderut! Det är billigare och vanligare i Tyskland. Verkstäder går att hitta via Eberspächers och Webastos hemsidor och även på ebay.de.

· · · – – – · · ·
Olof
Golf 6 Kombi 1,6TDI BMT-13 Ort: Eslöv
Tis 10 feb 2015 5:52 Svara med citat
Gilberto skrev:
Hej,
Jeg planerar att installera en Webasto bilvärmare i min nya Golf 7. Jag bor i Helsingör och priset på en Thermo Top Evo 5 + Telestart T100 HTM fjärrkontroll inkl. moms och montering är 24.000 DKr. (ca 31.000 SKr!) Inte klokt! Sad
Eftersom bilvärmare är vanligare i Sverige, skulle jag kunna tro/gissa att det är litet billigare där...

Är det någon som skulle kunna upplysa mig om vad det kostar i Sverige att få detta monterat i min bil. Jag tar gärna färjan över till Helsingborg/Landskrona/Malmö om det visar sig vara mycket billigare!
En bra verkstad i dessa städer vore också bra att få...
På förhand tack!
Gilberto

Här är en likadan tråd med ca pris:
http://www.volkswagengolf.se/viewtopic.php?t=41619&highlight=
Blåbäret
Golf 7 GTI -14 Ort: Nyköping
Tis 10 feb 2015 10:14 Svara med citat
Grovt räknat, mellan tummen och pekfingret, så är ditt pris ungefär det samma som det kostar i Sverige. Problemet är inte inköpet av delarna utan att det är så i helskotta mycket jobb att montera dit värmaren. De priser som jag har sett brukar ligga kring 25-30 tusen monterat och klart.
tur-ture
Golf 7 CHPA/DQ200 Ort: Mölndal
Tis 10 feb 2015 13:34 Svara med citat
Prylar och arbete för Golf 6 bensin utan fjärr:
Webasto €1410
Eberspächer €1315

· · · – – – · · ·
Gilberto
Golf 7 1.4 TSI HighlineDSG Ort: Danmark
Tis 10 feb 2015 20:33 Svara med citat
Tack för alla svar! Jag har just varit it kontakt med VW i Helsingborg och priset var ca. 30.000 sååå... det är det samma som i DK. Det blir kanske Tyskland i alla fall.
Tack!
Gilberto

“Life is a disease: sexually transmitted, and invariably fatal.”
- Neil Gaiman --