Forum - Golf 7 (13-19) - Bildataskylt

ingvar40
Golf 7 1,2 -15 Ort: Värmdö
Lör 19 nov 2016 16:56 Svara med citat
Var i bagageutrymmet sitter bildataskylten på min Golf 1,2 TSI 2015.Sitter den verkligen under täckmattan i reservdelsbaljan. Hur får man bort täckmattan utan att densamma blir förstörd?
Peter_senior
Golf 7 Alltrack -18 Ort: Halmstad
Lör 19 nov 2016 19:59 Svara med citat
Bildataskylt sitter även i servicehäftet som "papperssticker". Använd den den istället.

/Peter

Seat Leon Cupra R -18 / Golf Alltrack 1.8 TSI DSG -18 / Skoda Fabia -18
ingvar40
Golf 7 1,2 -15 Ort: Värmdö
Sön 20 nov 2016 16:26 Svara med citat
Tack Peter!
Kan det vara så att det inte finns någon bildataskylt i bagageutrymmet.
Har inte fått något klart svar från VW i Stockholm. Man hänvisar endast till att den finns i bagageutrymmet. Om den inte sitter under skyddsmattan
så finns det ingen.
Blåbäret
Golf 7 GTI -14 Ort: Nyköping
Sön 20 nov 2016 17:13 Svara med citat
Om jag förstår min reparationshandbok rätt så ska märkskylten sitta under dörrtröskeln?
Bild
Peter_senior
Golf 7 Alltrack -18 Ort: Halmstad
Sön 20 nov 2016 18:02 Svara med citat
På vår kombi Golf 7 har jag demonterat del av panelplasten vid just detta stället för typ 2.5 år sedan. Den satt till höger om dörrbygeln /låset ovan plåttröskeln ungefär enligt instruktionen.

Mao svår att nå. På vår "hatchback" har jag inte kollat. Förmodligen på samma ställe Very Happy .

Seat Leon Cupra R -18 / Golf Alltrack 1.8 TSI DSG -18 / Skoda Fabia -18
Adamstenholm
Golf 7 1,6 tdi 4motion Ort: Sundsvall
Mån 21 nov 2016 0:01 Svara med citat
Blåbäret skrev:
Om jag förstår min reparationshandbok rätt så ska märkskylten sitta under dörrtröskeln?
Bild

Hej

Vart kan man få tag i en sådan rephandbok och vad kostar dom?

Mvh Adam
Gilberto
Golf 7 1.4 TSI HighlineDSG Ort: Danmark
Mån 21 nov 2016 10:09 Svara med citat
Adamstenholm skrev:
Hej

Vart kan man få tag i en sådan rephandbok och vad kostar dom?

Mvh Adam

Hej Adam,

Här kan man köpa dem. https://www.factory-manuals.com/expand-volkswagen-golf-7-vii-2013-2014 -2015-2016-factory-repair-manual-379.html
Du ska uppge ditt VIN nummer och så kommer en PDF på omkring 350MB!! som är skapad exakt till din bil. Det tar ca. 12-24 timmar innan den kan laddas ned. Men så får du också en manual som är gjord till din bil och ingen annans.
Jag gjorde det för 1 år sedan och har haft mycket glädje av den. Om inte för annat än att det är kul att läsa hur bilen är gjord. Boo hoo!

Gilberto
Adamstenholm
Golf 7 1,6 tdi 4motion Ort: Sundsvall
Mån 21 nov 2016 16:44 Svara med citat
Gilberto skrev:
Hej Adam,

Här kan man köpa dem. https://www.factory-manuals.com/expand-volkswagen-golf-7-vii-2013-2014 -2015-2016-factory-repair-manual-379.html
Du ska uppge ditt VIN nummer och så kommer en PDF på omkring 350MB!! som är skapad exakt till din bil. Det tar ca. 12-24 timmar innan den kan laddas ned. Men så får du också en manual som är gjord till din bil och ingen annans.
Jag gjorde det för 1 år sedan och har haft mycket glädje av den. Om inte för annat än att det är kul att läsa hur bilen är gjord. Boo hoo!

Gilberto

Tack så mycket Gilberto.

//Adam
FRS05
Golf 6 1.6TDI - 12 Ort: Hylte
Mån 21 nov 2016 16:51 Svara med citat
Gilberto skrev:
Hej Adam,

Gilberto

Är det samma data som finns på elsawin det man beställer där?
Blåbäret
Mån 21 nov 2016 17:24 Svara med citat
Gilberto har rätt, min reparationshandbok kommer från factory-manuals.com. 60 USD för en 330MB stor pdf fil på 6400 sidor som är speciellt anpassad så att den gäller just min bil.

En annan sida som jag tror har samma innehåll är https://erwin.volkswagen.de/erwin/showHome.do . På den sidan så betalar du per timme eller dag som du vill ha tillgång till informationen och på en dag så borde man hinna tanka ner allt relevant. Om man har flera bilar som man vill ha information om så är den sidan kanske intressantare. Men jag har inte använt sidan själv så jag vet inte exakt vad tjänsten innehåller.
Blåbäret
Mån 21 nov 2016 17:25 Svara med citat
FRS05 skrev:
Är det samma data som finns på elsawin det man beställer där?

Av de skärmdumpar som jag har sett på nätet så verkar det vara exakt samma sak.