Patrick44
Golf 7 2,0 GTD Dsg -18. Ort: Sigtuna |
| Sön 15 feb 2015 14:17 |
|
| Fick upp en konstig indikering i färd datorn. Hann ej ta bild på den. Men det var en bil sett ovanifrån med indikeringar från karossen utåt. Markeringarna var runt hela bilen. Jag har INTE parkeringssensorer. Jag vet det låter knäppt men det kom och försvann inom ett par sekunder. Hittar inget i instruktions boken. Vad fa..... kan det vara?
|
|
Bilisten
Golf 7 1.2 TSI Masters -15 Ort: Lerum |
| Sön 15 feb 2015 14:53 |
|
Troligen är det "brake assist warning" som visat sig.
Bilen har upptäckt ett framförvarande hinder som den varnar för, och hade du inte själv bromsat så hade bilen gjort det själv.
Därav att du bara hann se symbolen en kort stund skulle jag tro.
Det finns en bild på symbolen en bit ner i detta forum: http://www.golfmk7.com/forums/showthread.php?t=6039
|
|
Patrick44
| Sön 15 feb 2015 15:00 |
|
| Du har faktiskt helt rätt! Detta är min andra Golf 7:a och aldrig sett det förut. Tänk att man lär sig nåt nytt hela tiden.
|
|
candyweiss
Donator 100
Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala |
| Sön 15 feb 2015 16:33 |
|
| Patrick44 skrev: | | Fick upp en konstig indikering i färd datorn. Hann ej ta bild på den. Men det var en bil sett ovanifrån med indikeringar från karossen utåt. Markeringarna var runt hela bilen. Jag har INTE parkeringssensorer. Jag vet det låter knäppt men det kom och försvann inom ett par sekunder. Hittar inget i instruktions boken. Vad fa..... kan det vara? |
Färd datorn, vad är det för något, du måste väl mena färddatorn?
Ursäkta, men fan vad jag hatar sär skriv ning ar
|
|
Patrick44
| Sön 15 feb 2015 17:28 |
|
| Om det retar dig får väl jag säga. SORRY, för feta fingrar!
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|