Forum - Golf 7 (13-19) - Bensinpumpen

sunesh
Golf 7 105tsi Ort: Lindesberg
Tis 17 feb 2015 14:19 Svara med citat
När jag öppnar förardörren så har jag fått ett nytt ljud det gnisslar till i bensinpumpen när den förbereder bilen för start förut så var det bar ett ljud i pumpen nu är det två ljud det blir sen likadant när jag vrider startnyckeln till läget före start Ljudet slutar efter ett par sekunder sedan är det tyst i pumpen bilen startar utan problem det låter lika när jag stängt av bilen gnisslar till efter några sekunder
? håller bensinpumpen på att lägga av
Sodan
Golf 7 1.2 TSI 105 Masters Ort: Stockholm
Tis 17 feb 2015 14:41 Svara med citat
sunesh skrev:
När jag öppnar förardörren så har jag fått ett gnisslande ljud i bensinpumpen när den förbereder bilen för start
ett nytt ljud förut så var det bar ett ljud i pumpen nu är det två ljud är det någon som har likadant ? håller bensinpumpen på att lägga av

sunesh du skulle behöva ta nåt ångestdämpande Wink Alla saker du oroar dig om på din nya fina bil är normala.

Men visst bränslepumpen verkar gå på när man öppnar förardörr.
Oljetempen blir inte 90 förrän efter 1-2 mil på vintern
Bromsarna skarapar lite både frammåt och bakåt
Bakrutespolen dräller lite
Elektroniken piper högfrekvent i kupen men lågt Wink
Bensinmätaren är inte superexakt på hela skalan
Osv osv.

Men det är ändå en bra bil
sunesh
Tis 17 feb 2015 15:34 Svara med citat
Sodan skrev:
sunesh du skulle behöva ta nåt ångestdämpande Wink Alla saker du oroar dig om på din nya fina bil är normala.

Osv osv.

Du har rätt ska det komma nya fenomen på bilen hela tiden så behöver man nog medicin
Det är helt rätt bensinpumpen ska starta upp när man öppna dörren men nu så gnisslar det till i pumpen med gjorde den inte förut ? normalt inte vet jag
Oljetemperaturen kan jag ta
men inte att varm kylarvätska går in i kylaren innan motorn blivit varm i min värld är det fel på någon termostat
Bromsarna gäller bara höger bak som skriker när jag backar och bromsar bilmekanikern säger också att det är fel jag har bytt bromsbelägg två gånger bromsskiva en gång bromsok en gång hållarna till bromsbeläggen en gång ( det är bara höger som skriker inte gnisslar)
Bensinmätaren skiter jag i nu får leva med att den visar så dåligt
Elektronikljud i kupen har inte jag haft problem med men en spjällmotor till värmen blev bytt
Bakrutespolaren lagade dom för länge sen fungerar bra nu
gångärnet till tankluckan blev bytt fungerar bra nu
Bra bil att köra men det är konstiga fel tycker jag

Senast ändrad Tis 17 feb 2015 15:48, ändrad totalt 1 gång
Sodan
Tis 17 feb 2015 15:47 Svara med citat
Glöm inte det hoppande torkarna också Wink
sunesh
Tis 17 feb 2015 15:50 Svara med citat
Sodan skrev:
Glöm inte det hoppande torkarna också Wink

Det gjorde jag man kan inte komma ihåg allt det finns säkert något mer som jag glömt
candyweiss
Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Tis 17 feb 2015 17:14 Svara med citat
Sodan skrev:

Osv osv.

+1
Örjan-Visby
Golf 7 1,4 Tsi 140 GT Ort: Gotland
Tis 17 feb 2015 18:58 Svara med citat
Köper man en ny bil skall det inte behöva vara några fel alls. Hoppas att min nya golf som kommer om några veckor är felfri.
Örjan-Visby
Tis 17 feb 2015 18:58 Svara med citat
Köper man en ny bil skall det inte behöva vara några fel alls. Hoppas att min nya golf som kommer om några veckor är felfri.
Sodan
Tis 17 feb 2015 22:03 Svara med citat
Örjan-Visby skrev:

Fel eller inte.. De ovan nämnda sakerna är de flesta egenskaper hos designen.
Örjan-Visby
Ons 18 feb 2015 7:04 Svara med citat
Tycker absolut inte det handlar om design. Men vi har väl olika tekniska kunskaper och idéer vad man kan kräva vid nybilsköp. Eller så att vissa har lite attitydproblem mot andra.

Golf 1,4 Tsi GT 2015
Porsche Boxster S 2013
Örjan-Visby
Ons 18 feb 2015 7:04 Svara med citat
Tycker absolut inte det handlar om design. Men vi har väl olika tekniska kunskaper och idéer vad man kan kräva vid nybilsköp. Eller så att vissa har lite attitydproblem mot andra.

Golf 1,4 Tsi GT 2015
Porsche Boxster S 2013
sunesh
Ons 18 feb 2015 9:06 Svara med citat
Örjan-Visby skrev:

Jag håller med dig jag kräver mer mer av en ny bil än det som har varit med min bil har bytt en del saker och några delar är fortfarande kvar att byta ut
Bilen är på verkstan i dag får se vad dom kommer att göra med bilen hoppas att dom fixar till min bil så det blir en normal bil
Örjan-Visby
Ons 18 feb 2015 9:35 Svara med citat
[quote="sunesh"]Jag håller med dig jag kräver mer mer av en ny bil än det som har varit med min bil har bytt en del saker och några delar är fortfarande kvar att byta ut
Bilen är på verkstan i dag får se vad dom kommer att göra med bilen hoppas att dom fixar till min bil så det blir en normal

Jag får ju inte min förrän om ca. 2 veckor, men kommer så klart ställa krav. Men har ju fått en viss bild över vad man skall vara uppmärksam på.

Bemötande, inbytespris och rabatt (13,5%) är väldigt nöjd med.

Golf 1,4 Tsi GT 2015
Porsche Boxster S 2013
Sodan
Ons 18 feb 2015 9:44 Svara med citat
Örjan-Visby skrev:

Visst är det sant att man kan tycka bilen är dålig ändå.

Men de saker som tagits upp går i det flesta fall inte att reparera med mer än att man bygger om konstruktionen.
Det är tråkigt men bilar som nyutvecklas så omfattande som MQB golf får ofta vissa brister initialt.

Sen vartefter erfarenheter kommer in från fält och R&D så rättas avvikelser och toleranser i produktionen.