sunesh
Golf 7 105tsi Ort: Lindesberg |
| Tis 17 feb 2015 14:19 |
|
När jag öppnar förardörren så har jag fått ett nytt ljud det gnisslar till i bensinpumpen när den förbereder bilen för start förut så var det bar ett ljud i pumpen nu är det två ljud det blir sen likadant när jag vrider startnyckeln till läget före start Ljudet slutar efter ett par sekunder sedan är det tyst i pumpen bilen startar utan problem det låter lika när jag stängt av bilen gnisslar till efter några sekunder
? håller bensinpumpen på att lägga av
|
|
Sodan
Golf 7 1.2 TSI 105 Masters Ort: Stockholm |
|
sunesh
|
Sodan
| Tis 17 feb 2015 15:47 |
|
Glöm inte det hoppande torkarna också
|
|
sunesh
| Tis 17 feb 2015 15:50 |
|
| Sodan skrev: | Glöm inte det hoppande torkarna också  |
Det gjorde jag man kan inte komma ihåg allt det finns säkert något mer som jag glömt
|
|
candyweiss
Donator 100
Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala |
|
Örjan-Visby
Golf 7 1,4 Tsi 140 GT Ort: Gotland |
| Tis 17 feb 2015 18:58 |
|
| Köper man en ny bil skall det inte behöva vara några fel alls. Hoppas att min nya golf som kommer om några veckor är felfri.
|
|
Örjan-Visby
| Tis 17 feb 2015 18:58 |
|
| Köper man en ny bil skall det inte behöva vara några fel alls. Hoppas att min nya golf som kommer om några veckor är felfri.
|
|
Sodan
| Tis 17 feb 2015 22:03 |
|
| Örjan-Visby skrev: | | Köper man en ny bil skall det inte behöva vara några fel alls. Hoppas att min nya golf som kommer om några veckor är felfri. |
Fel eller inte.. De ovan nämnda sakerna är de flesta egenskaper hos designen.
|
|
Örjan-Visby
| Ons 18 feb 2015 7:04 |
|
Tycker absolut inte det handlar om design. Men vi har väl olika tekniska kunskaper och idéer vad man kan kräva vid nybilsköp. Eller så att vissa har lite attitydproblem mot andra. Golf 1,4 Tsi GT 2015
Porsche Boxster S 2013
|
|
Örjan-Visby
| Ons 18 feb 2015 7:04 |
|
Tycker absolut inte det handlar om design. Men vi har väl olika tekniska kunskaper och idéer vad man kan kräva vid nybilsköp. Eller så att vissa har lite attitydproblem mot andra. Golf 1,4 Tsi GT 2015
Porsche Boxster S 2013
|
|
sunesh
| Ons 18 feb 2015 9:06 |
|
| Örjan-Visby skrev: | | Tycker absolut inte det handlar om design. Men vi har väl olika tekniska kunskaper och idéer vad man kan kräva vid nybilsköp. Eller så att vissa har lite attitydproblem mot andra. |
Jag håller med dig jag kräver mer mer av en ny bil än det som har varit med min bil har bytt en del saker och några delar är fortfarande kvar att byta ut
Bilen är på verkstan i dag får se vad dom kommer att göra med bilen hoppas att dom fixar till min bil så det blir en normal bil
|
|
Örjan-Visby
| Ons 18 feb 2015 9:35 |
|
[quote="sunesh"]Jag håller med dig jag kräver mer mer av en ny bil än det som har varit med min bil har bytt en del saker och några delar är fortfarande kvar att byta ut
Bilen är på verkstan i dag får se vad dom kommer att göra med bilen hoppas att dom fixar till min bil så det blir en normal
Jag får ju inte min förrän om ca. 2 veckor, men kommer så klart ställa krav. Men har ju fått en viss bild över vad man skall vara uppmärksam på.
Bemötande, inbytespris och rabatt (13,5%) är väldigt nöjd med. Golf 1,4 Tsi GT 2015
Porsche Boxster S 2013
|
|
Sodan
| Ons 18 feb 2015 9:44 |
|
| Örjan-Visby skrev: | | Tycker absolut inte det handlar om design. Men vi har väl olika tekniska kunskaper och idéer vad man kan kräva vid nybilsköp. Eller så att vissa har lite attitydproblem mot andra. |
Visst är det sant att man kan tycka bilen är dålig ändå.
Men de saker som tagits upp går i det flesta fall inte att reparera med mer än att man bygger om konstruktionen.
Det är tråkigt men bilar som nyutvecklas så omfattande som MQB golf får ofta vissa brister initialt.
Sen vartefter erfarenheter kommer in från fält och R&D så rättas avvikelser och toleranser i produktionen.
|
|