Johan B
Golf 7 SC TSI150 GT DSG Ort: Göteborg |
|
Alp
Golf 7 1,4 GT - 14 DSG Ort: Karlskoga |
| Tis 24 feb 2015 18:48 |
|
Grattis till ett bra val. Jag är supernöjd med min 1,4 GT. Jag fick min i sommras och har kört ca 700 mil och den går kanon. Det var också min första fabriksnya bil, det är lite speciellt när allt är nytt . 3 månader känns som 3 år när man väntar , men den som väntar på något gott....
Mvh Alp
|
|
JMB
Golf 7 GT TSI 1,4 SC Ort: Stockholm |
|
Johan B
| Tis 24 feb 2015 22:19 |
|
| JMB skrev: | | Väntar också på min bil, har fått mail att min går i produktion vecka 11, den var dock beräknad att gå i produktion vecka 13 så jag kommer få den lite tidigare än beräknat! Så har du lite tur kommer den i produktion tidigare, men å andra sidan slipper du börja med att köra i salt och snöslask med din nya bil! Hur mkt rabatt fick du? |
Så kände jag också, att det hade vart surt att ta ut en ny bil i slask och salt. Fick 7 % på bilen, 10 % på vinterhjulen /friktionsdäck på 16 tums alufälg) och gummimattor på köpet, mattorna var värda en tusing har jag för mig. Så jag är nöjd, blev vettig totalekonomi i det hela i alla fall
|
|
Johan B
| Tis 24 feb 2015 22:23 |
|
| Alp skrev: | Grattis till ett bra val. Jag är supernöjd med min 1,4 GT. Jag fick min i sommras och har kört ca 700 mil och den går kanon. Det var också min första fabriksnya bil, det är lite speciellt när allt är nytt . 3 månader känns som 3 år när man väntar , men den som väntar på något gott....
Mvh Alp |
Roligt att höra. Testade en 122-hästare också vilken egentligen räcker till väl men 140:n hade det där lilla extra klöset vilket avgjorde. Ja väntan lär bli lång, men enligt säljaren kan det ibland flyttas runt i produktionen så med lite tur kan det gå fortare.
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|