Forum - Golf 7 (13-19) - Ännu en som beställt sig en SC GT TSI 140

Johan B
Golf 7 SC TSI150 GT DSG Ort: Göteborg
Tis 24 feb 2015 15:28 Svara med citat
Hej! Trevligt forum!

Beställde i förmiddags min första VW. Har dock ägt Audi innan och nu kör jag Skoda Yeti så man kan väl säga att man är lite torsk på VAG-produkterna. Verkar vara många nöjda Golf-ägare här ser det ut som när man tittar runt vilket känns lovande. Min bil blev enligt följande;

Sportscombi GT TSI140 DSG
Pure white
Lm-fälg Salvador 17-tum
Pluspaket
Dragpaket
R-Line in- och utsida
Färddator Premium
Lastförskjutningsnät
Climatronic
Dynaudio ljudsystem

Tyvärr var leverannstiden beräknad till 3 månader... Segt, men då är i alla fall saltet borta från vägarna Very Happy. Första fabriksnya bilen för mig. Skönt att veta att ingen annan varit och kladdat innan Wink

MVH Johan

Senast ändrad Ons 25 feb 2015 12:47, ändrad totalt 1 gång
Alp
Golf 7 1,4 GT - 14 DSG Ort: Karlskoga
Tis 24 feb 2015 18:48 Svara med citat
Grattis till ett bra val. Jag är supernöjd med min 1,4 GT. Jag fick min i sommras och har kört ca 700 mil och den går kanon. Det var också min första fabriksnya bil, det är lite speciellt när allt är nytt . 3 månader känns som 3 år när man väntar , men den som väntar på något gott....
Mvh Alp
JMB
Golf 7 GT TSI 1,4 SC Ort: Stockholm
Tis 24 feb 2015 21:14 Svara med citat
Johan B skrev:
Hej! Trevligt forum!

Beställde i förmiddags min första VW. Har dock ägt Audi innan och nu kör jag Skoda Yeti så man kan väl säga att man är lite torsk på VAG-produkterna. Verkar vara många nöjda Golf-ägare här ser det ut som när man tittar runt vilket känns lovande. Min bil blev enligt följande;

Sportscombi GT TSI140 DSG
Pure white
Lm-fälg Salvador 17-tum
Pluspaket
Dragpaket
R-Line in- och utsida
Färddator Premium
Lastförskjutningsnät
Climatronic
Dynaudio ljudsystem

Tyvärr var leverannstiden beräknad till 3 månader... Segt, men då är i alla fall saltet borta från vägarna Very Happy. Första fabriksnya bilen för mig. Skönt att känna att ingen annan varit och kladdat innan Wink

MVH Johan

Väntar också på min bil, har fått mail att min går i produktion vecka 11, den var dock beräknad att gå i produktion vecka 13 så jag kommer få den lite tidigare än beräknat! Så har du lite tur kommer den i produktion tidigare, men å andra sidan slipper du börja med att köra i salt och snöslask med din nya bil! Hur mkt rabatt fick du?
Johan B
Tis 24 feb 2015 22:19 Svara med citat
JMB skrev:
Väntar också på min bil, har fått mail att min går i produktion vecka 11, den var dock beräknad att gå i produktion vecka 13 så jag kommer få den lite tidigare än beräknat! Så har du lite tur kommer den i produktion tidigare, men å andra sidan slipper du börja med att köra i salt och snöslask med din nya bil! Hur mkt rabatt fick du?

Så kände jag också, att det hade vart surt att ta ut en ny bil i slask och salt. Fick 7 % på bilen, 10 % på vinterhjulen /friktionsdäck på 16 tums alufälg) och gummimattor på köpet, mattorna var värda en tusing har jag för mig. Så jag är nöjd, blev vettig totalekonomi i det hela i alla fall Very Happy
Johan B
Tis 24 feb 2015 22:23 Svara med citat
Alp skrev:
Grattis till ett bra val. Jag är supernöjd med min 1,4 GT. Jag fick min i sommras och har kört ca 700 mil och den går kanon. Det var också min första fabriksnya bil, det är lite speciellt när allt är nytt . 3 månader känns som 3 år när man väntar , men den som väntar på något gott....
Mvh Alp

Roligt att höra. Testade en 122-hästare också vilken egentligen räcker till väl men 140:n hade det där lilla extra klöset vilket avgjorde. Ja väntan lär bli lång, men enligt säljaren kan det ibland flyttas runt i produktionen så med lite tur kan det gå fortare.