Bjornw
Golf 7 1.6 TDI 4motion Ort: Sundsvall |
| Fre 14 nov 2014 23:39 |
|
Har problem på vår mk7 med klarlacksläpp. Det kommer troligen i samband med stenskott och enligt verkstan kryper det in fukt under klarlacken som gör att den flagnar av.
Nu har vi 4 stora skador, värst är det vid vänster bakre hjulhus som bilden visar. Ca 20cm långt. Sista ordet är inte sagt än men de var ju inte direkt sugna att ta på sig ansvaret på lackgarantin.
Allt pekar på att vi får bekosta omlack av hela vänstra sidan av bilen själva.
Synd att de inte kan måla bilarna ordentligt, i övrigt funkar den ok (förutom spolarvätska-varningen och radiomottagningen som är dålig).
|
|
Jan-Bruno
Golf 7 SC GT 1,4 150 hk Ort: Örkelljunga |
| Lör 15 nov 2014 10:29 |
|
| Vad menar du med klarlack? Är det Pure white (solid lack) eller Oryx white (pärlemorlack) på bilen?
|
|
Bjornw
| Lör 15 nov 2014 11:07 |
|
| Det är solid lack men även de har ett klarlackskikt nu för tiden.
|
|
Deje
Golf 7 1.2 tsi Masters Ort: Göteborg |
| Lör 15 nov 2014 15:13 |
|
Självklart måste detta gå på garantin ! allt annat är skandal !! Ser inte nått stenskott på bilden du har bifogat , så stå på dig.
Har haft otaliga stenskott på massor av olika bilmärken , men aldrig fått liknade skada som du har fått.
Deje
|
|
Orvis
Golf 7 Ort: Köping |
| Lör 15 nov 2014 16:53 |
|
| 4 stora skador! så klart fel från Fabriken ! Garanti ärende helt klart! fick min bil utbytt efter helt "kass" lack.
|
|
sunesh
Golf 7 105tsi Ort: Lindesberg |
| Sön 16 nov 2014 9:33 |
|
| Bjornw skrev: | Har problem på vår mk7 med klarlacksläpp. Det kommer troligen i samband med stenskott och enligt verkstan kryper det in fukt under klarlacken som gör att den flagnar av.
Nu har vi 4 stora skador, värst är det vid vänster bakre hjulhus som bilden visar. Ca 20cm långt. Sista ordet är inte sagt än men de var ju inte direkt sugna att ta på sig ansvaret på lackgarantin.
Allt pekar på att vi får bekosta omlack av hela vänstra sidan av bilen själva.
Synd att de inte kan måla bilarna ordentligt, i övrigt funkar den ok (förutom spolarvätska-varningen och radiomottagningen som är dålig). |
Det finns inte en möjlighet att ett stenskott skulle få klarlacken att bli så där
Ge dig aldrig
|
|
amullo
Golf 7 -14 GT 2,0TDI DSG Ort: Stockholm |
| Sön 16 nov 2014 11:48 |
|
Skicka bilder och en fråga inkl regnummer och kontaktuppgifter till Vibilägare. De kör ju en Vw Golf i sitt långtest stall och kan säkert hjälpa till att driva frågan. //Anders
-14 Golf GT TDI DSG
-09 BMW 320d e91LCI Step M-sport
-10 Multistrada 1200s
|
|
Bjornw
| Sön 16 nov 2014 12:01 |
|
Tack för allt påhejande! Ska träffa verkstan på måndag förmiddag igen. Om de fortfarande vägrar ta på sig det ska jag jobba vidare med tipsen här.
Har via en kompis fått kontakt med till kille med exakt samma problem. Han bor i en annan stad med en annan verkstad men får samma svar, ingen garanti. Det är lite deprimerande.
Har aldrig varit med om något liknande heller, på 20+ bilar fulla med stenskott. Något skit är det. Frågan är när man ska vara nöjd, blir det bra om de lackar om skadorna eller kommer det fortsätta på andra ställen, där det inte är omlackat? Måste hela bilen lackas om? Eller bytas som någon fått gjort.
|
|
Deje
Golf 7 1.2 tsi Masters Ort: Göteborg |
| Sön 16 nov 2014 16:02 |
|
| Bjornw skrev: | Tack för allt påhejande! Ska träffa verkstan på måndag förmiddag igen. Om de fortfarande vägrar ta på sig det ska jag jobba vidare med tipsen här.
Har via en kompis fått kontakt med till kille med exakt samma problem. Han bor i en annan stad med en annan verkstad men får samma svar, ingen garanti. Det är lite deprimerande.
Har aldrig varit med om något liknande heller, på 20+ bilar fulla med stenskott. Något skit är det. Frågan är när man ska vara nöjd, blir det bra om de lackar om skadorna eller kommer det fortsätta på andra ställen, där det inte är omlackat? Måste hela bilen lackas om? Eller bytas som någon fått gjort. |
Är det Pure White även på hans bil , har ju själv denna färg , så man blir ju lite undrande !
När tillverkades din bil?
Deje
|
|
Orvis
Golf 7 Ort: Köping |
|
Bjornw
| Mån 17 nov 2014 9:09 |
|
Nu på morgonen har två verkare tittat på bilen. De håller med om att det inte är bra men kunde inte ge några besked. Tid är bokad till den 17 dec för en detaljerad garantianalys. Tjockleken på lacken ska mätas och lite annat. Det finns visst ett regelverk som de ska förhålla sig till och där framgår att om det går att härleda till stenskott gäller inte garantin oavsett hur stort område som flagnar eller hur många ställen det finns på.
Det är bara att avvakta en månad med andra ord. Får se vad de kommer fram till då.
|
|
Bjornw
| Ons 17 dec 2014 18:51 |
|
Idag har återförsäljaren tittat närmare på bilen och kommit fram till att det inte var några tvivel, det är ett garantijobb. Vi fick inte ens hämta bilen utan de skickar den direkt på omlack och vi fick en lånebil. Ambitionen är att få den klar före jul.
Imponerande bra service och bemötande den här gången alltså! Vi är tacksamma för den snabba hjälpen.
|
|
GodSpeed
Golf 7 SC GT TDI150 4M Ort: Tranås |
| Mån 22 dec 2014 15:02 |
|
| Idag när jag tvättade vår bil såg jag 2st blåsor på bakluckan, typiskt galvsläpp. Jag tvättar bilen ofta och är extremt noga med bilen så det förvånar mig verkligen sådant här brukar man kunna se på bilar som gått 20.000mil men vår Golf har gått 2300mil.... Inte helt nöjd kan jag säga.
|
|
Patrick44
Golf 7 2,0 GTD Dsg -18. Ort: Sigtuna |
| Lör 07 mar 2015 9:22 |
|
| Tänkte av intresse höra med er som hade lack defekter hur det har gått för er. Gick det bra?
|
|