Hubbes2010
Golf 7 TSI 140 GT Ort: Borås |
| Mån 02 mar 2015 14:15 |
|
Tjena
Är ny här och funderar på att köpa en lätt begagnad golf ev en ny, undrar lite bara..
Är det lätt att byta från halogen strålkastare till xenon? plug and play typ som på Volvo? eller måste man ta ner hela fronten för att byta?
Eftermontera dimljus lätt eller svårt?
har alla Golf SC liknande baklampor?
behövs det någon mjukvara vid dessa byten?
tack för mig just nu!
|
|
ludde28
Golf 7 1,4 TSI GT 140 -14 Ort: Stockholm |
|
VWuser
Golf 7 1,4 TSI 122 -15 Ort: Danmark |
|
tur-ture
Golf 7 CHPA/DQ200 Ort: Mölndal |
| Tis 03 mar 2015 16:57 |
|
Plug'n'play vs. plug'n'pray
|
|
Hubbes2010
| Tis 03 mar 2015 17:20 |
|
Källa kan du ta mig, jag har gjort det själv på min förra V70 årsm 2010 inga problem, dimljus dock på Volvo kräver mjukvara som kostar ca500kr inkl arbete på Volvo.
jagrullar.se är bättre forum för Volvo. Där finns jag under samma namn.
Köpte ny golf med xenon
|
|
Hubbes2010
| Tis 03 mar 2015 18:10 |
|
Leverans på Fredag! Har köpt Durban 18" som sommardäck. Så nu ska jag bli en flitigt medlem här!
[/gallery]
|
|
ludde28
| Tis 03 mar 2015 20:58 |
|
| Önskar dig många problemfria mil.
|
|
Johan B
Golf 7 SC TSI150 GT DSG Ort: Göteborg |
| Tis 03 mar 2015 22:04 |
|
Fin! Vill också ha min, har beställt en likadan
|
|
Obalaan
Golf 7 R -16 Ort: Helsingborg |
| Tis 03 mar 2015 22:39 |
|
Enligt första tråden du länkade till så har de som installerat sina eftermarknads bara varit plug & play och inga felkoder alls.
Visst du får ju inte auto höj/sänkning av dem men då de flesta golfar är så nya så är det ju 3år till första bes.
Och skulle det vara så lätt som de säger så är det ju bara att byta innan vid besiktning.
Inte överdrivet mycket pengar heller och verkar vara bra finish och kvalite på dem.
http://www.wplamps.com/Showprot.aspx?id=385 Golf MK7 R SC -16
Honda Civic 1.5 vtech -99
|
|
ludde28
| Tis 03 mar 2015 23:33 |
|
Nu kanske vi har lite olika uppfattningnar om vad är dyrt.
jag tycker att 1800-2600 EUR är dyrt, när du kan få xenon mkt billigare om du köper en bil som redan har xenon.
Sen ville TS ha dimljus = ytterligare en kostnad på sägs 100-200EUR. Det får du på köpet om bilen redan har xenon.
Oftast har xenon ingått i pluspaket: parkeringsensorer, regnsensor, autoavbländbar backspegel....
Winpower 3:e part lyktor som du länkar till har fått blandat kritik, främst på amerikanskt forum.
3:e part lyktor saknar vissa funktioner, som statiskt kurvljus, LED parkeringsljus, Bi-xenon (=i 3:e part är helljus = halogen), etc.
Men de kan tända de inre "U:na" i lyktorna och har LED stripe blinkers, så som det är på Golf R.
Det man kan fixa lätt o lagligt är att eftermontera original LED taillights. Skillnaden är inte så blodig mot att "missa" det vid val av tillbehör till nybilen.
Tror att det rör sig om ca 200EUR (alltså skillnad). LED taillight går på ca 600EUR
(vet inte hur det är på SC)
Senast ändrad Tis 03 mar 2015 23:44, ändrad totalt 1 gång
|
|
Obalaan
Golf 7 R -16 Ort: Helsingborg |
| Tis 03 mar 2015 23:42 |
|
| ludde28 skrev: | Nu kanske vi har lite olika uppfattningnar om vad är dyrt.
jag tycker att 1800-2600 EUR är dyrt, när du kan få xenon mkt billigare om du köper en bil som redan har xenon.
Sen ville TS ha dimljus = ytterligare en kostnad på sägs 100-200EUR. Det får du på köpet om bilen redan har xenon.
Oftast har xenon ingått i pluspaket: parkeringsensorer, regnsensor, autoavbländbar backspegel....
Winpower 3:e part lyktor som du länkar till har fått blandat kritik, främst på amerikanskt forum.
3:e part lyktor saknar vissa funktioner, som statiskt kurvljus, LED parkeringsljus, Bi-xenon (=i 3:e part är helljus = halogen), etc.
Men de kan tända de inre "U:na" i lyktorna och har LED stripe blinkers, så som det är på Golf R.
Det man kan fixa lätt o lagligt är att eftermontera original LED taillights. Skillnaden är inte så blodig mot att "missa" det vid val av tillbehör till nybilen.
Tror att det rör sig om ca 200EUR.
(vet inte hur det är på SC) |
Läste ju som sagt bara första tråden du länkade till och han på sida två betalade 614$ inklusive frakt för sina och han fick med bi-xenon lampor.
Därav jag tyckte det var bra pris.
Och för mig som inte har kurvljus alls och så många mer fördelar med xenon så hade jag helt klart kunnat skippa den delen. Golf MK7 R SC -16
Honda Civic 1.5 vtech -99
|
|
ludde28
| Ons 04 mar 2015 0:35 |
|
Priset är OK, men inte lyktorna.
Nu var det dessutom gruppbeställning så jag skulle tippa att priset är 100$ högre.
Fortfarande billigare än OEM för 1700-2600EUR, MEN kvaliten är av väldigt skiftande slag.
http://www.vwwatercooled.com.au/forums/f197/group-buy-aftermarket-bixe non-headlights-winpower-lamps-98267-29.html
Skulle jag våga köpa de? NEJ, trots att det är väldigt lockande med att få alla U:na lysa (när det väl funkar).
Sen finns det problem med om de är lagliga här.
Vem vill möta bilar lysande rakt i nylle på en då de saknar nivåreglering.
|
|